۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خبر داد:

افزایش ۱۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید باهنر

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از رشد ۳۴ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیر نفتی در بندر شهید باهنر طی مدت پنج ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۰

افزایش ۱۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید باهنر

 

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، حمیدرضا محمد حسینی تختی با اشاره به عملکرد بندر شهید باهنر از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، اظهار کرد: بندر شهید باهنر طی پنج ماهه سال جاری، با انجام ۹۸۴ هزار و ۵۸ تن تخلیه و بارگیری، رشد ۳۴ درصدی در عملکرد داشته است.

وی افزود: در مدت یاد شده، ۱۲۶ هزار و ۱۹ تن کالای غیرنفتی در بندر شهید باهنر تخلیه و همچنین مقدار ۶۷۴ هزار و ۴۰۶ تن نیز بارگیری شده که هر کدام به ترتیب ۵۴ و ۵۱ درصد به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به واردات ۳۵ هزار و ۵۴۸ تن و صادرات ۶۲۰ هزار و ۱۴ تن کالای غیرنفتی از طریق بندر شهید باهنر، خاطرنشان کرد: مدت پنج ماهه نخست امسال، واردات کالا‌های غیرنفتی در این بندر ۱۰ درصد و صادرات نیز با ۵۸ درصد رشد همراه بوده است.

محمدحسینی تختی ادامه داد: ترانزیت کالا‌های غیرنفتی نیز با ثبت مقدار ۳۳ هزار و ۹۶۱ تن، ۲۷ درصد رشد و کاپوتاژ نیز با ثبت مقدار ۴۷ هزار و ۹۷۱ تن، تنها یک درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به عملکرد نفتی بندر شهید باهنر، گفت: در مدت زمان یاد شده، تخلیه کالا‌های نفتی در این بندر ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی همچنین با اشاره به رشد چشمگیر ۱۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر‌های یخچالی در بندر شهید باهنر، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، ۲۵ هزار و ۸۸ TEU کانتینر در این بندر تخلیه و بارگیری شده که از این تعداد، ۱۳ هزار و ۱۰۴ کانتینر پر و ۱۱ هزار و ۹۸۴ کانتینر نیز خالی بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان تصریح کرد: در مدت زمان یاد شده، تعداد شناور‌های ورودی و خروجی به بندر شهید باهنر با ورود و خروج ۱۴۷۱ فروند شناور، شش درصد رشد داشته که از این تعداد شناور، ۱۶۸ فروند شناور بالای هزار تن و ۱۳۰۳ فروند نیز شناور زیر هزار تن بوده است.

محمدحسینی تختی در انتها نیز گفت: طی این مدت ۴۰ هزار و ۵۳۱ دستگاه کامیون وارد بندر شهید باهنر شده که ۴۸ درصد رشد به نسبت مدت مشابه سال قبل داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار