۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳

سفر هیئت اقتصادی عمان به بندر امام خمینی

یک هیات اقتصادی و تجاری کشور عمان از زیرساخت های اقتصادی و بندری بندر امام خمینی بازدید کرد.
کد خبر: ۱۰۰۱۴۳

سفر هیئت اقتصادی عمان به بندر امام خمینی

 

به گزارش خبرنگار مانا، اعضای هیئت اقتصادی عمان متشکل از دو معاون وزیر، رئیس، نائب رئیس اتاق بازرگانی استان شمال شرقی سلطنت عمان و جمعی از بازرگانان و سرمایه‌گذاران این کشوراست که با هدف آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی خوزستان به دعوت اتاق اهواز به این استان سفر کرده‌اند.
هیئت عمانی در این بازدید، برای بهره مندی از زیرساخت‌های تجاری بندر امام خمینی برای توسعه همکاری‌ها مشترک اقتصادی ابراز تمایل کرد.
ظرفیت‌های بندری در زمینه تأمین کالا، ترانزیت، امکان صادرات مجدد کالا و همچنین انجام سرمایه گذاری‌های مشترک در این منطقه از موضوعاتی بود که مورد توجه اعضای هیات اقتصادی کشور عمان قرار گرفت.
هیئت اقتصادی عمان در بازدید از مرکز دریابانی بندر امام خمینی، با نحوه بارگیری کشتی‌های تجاری بین‌المللی و رونق اقتصادی این منطقه آشنا شد.
صنایع پتروشیمی، کشتیرانی، فولاد، بسته‌بندی خرما، خشکبار و محصولات کشاورزی، تجهیزات پزشکی و سرمایه‌گذاری‌های ترانزیتی و انرژی از زمینه‌های همکاری جمهوری اسلامی ایران و عمان است.
بر‌اساس آمار رسمی وزارت امور اقتصادی و دارایی، حجم همکاری اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان حدود دو میلیارد دلار در سال است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار