۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷

افزایش ۱۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در پنج ماه نخست امسال مجموع تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی به بیش از ۲۰ میلیون تُن رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد رشد نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۰۰۳۵

افزایش ۱۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی

 

به گزارش خبرنگار مانا، ابوطالب گرایلو ضمن اعلام این خبر به رسانه‌ها بیان داشت: در این مدت ۶ میلیون و ۱۳۹ هزار تُن انواع کالای اساسی از طریق این بندر تخلیه شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد رشد یافته است.
وی با بیان اینکه میزان تخلیه و بارگیری کالا در پایانه کانتینری بندرامام خمینی به بیش از ۳۴ هزار TEU رسیده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد رشد داشته است.
گرایلو تصریح کرد: بارگیری محموله‌های صادراتی شامل انواع کالا‌های مواد معدنی، ساختمانی، شیمیایی و کانتینری با سه درصد رشد به بیش از ۹ میلیون و ۴۹۹ هزار تُن رسید.
وی بیان کرد: تخلیه انواع کالا‌های وارداتی در این بندر با ۲۵ درصد رشد به بیش از ۷ میلیون و ۶۵۲ هزار تُن رسید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به رشد ۱۰۷ درصدی ترانزیت در این بندر اشاره کرد و گفت: نزدیک به دو میلیون تُن ترانزیت در بندرامام خمینی در پنج ماه نخست امسال انجام شده است.
گرایلو میزان تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در این مجتمع بزرگ بندری را نزدیک به ۹ میلیون تُن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه پارسال از ۱۷ رشد برخوردار بود.
در چهار ماه نخست امسال سهم بندر امام خمینی از ترانزیت انواع کالا در کشور به ۳۶ درصد رسید.
به گزارش مانا، بندر امام خمینی در ساحل خورموسی، دومین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار