روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴

قطر سفارش کشتی‌های حامل LNG را به ۱۰۴ فروند رساند

قطر با امضای یک قرارداد جدید به تعداد ۱۹ فروند کشتی حامل LNG در تاریخ اول آوریل سفارشات ساخت کشتی‌های حامل گاز LNG را به ۱۰۴ فروند رساند.
کد خبر: ۹۸۶۷۷

قطر سفارش کشتی‌های حامل LNG را به ۱۰۴ فروند رساند

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از maritime-executive؛ براساس قراردادی که در اول آوریل بین شرکت انرژی قطر و شرکت‌های کشتی‌سازی امضا شد مقرر شد ۱۵ فروند کشتی توسط سه شرکت زیر‌مجموعه صنایع سنگین سامسونگ کره جنوبی و چهار کشتی دیگر توسط شرکت سرمایه گذاری مشترک کاوازاکی کیسن کایشا (K-Line) و هیوندای گلاویس  ساخته شود.

بر‌اساس این گزارش «سعد شریدا الکعبی»، وزیر انرژی قطر و مدیر‌عامل قطر انرژی در این زمینه گفت: امضای روز اول آوریل که به منظور توسعه ناوگان LNG صورت گرفت و شامل کشتی‌هایی در اندازه بزرگ می‌باشد یک اقدام عظیم است که بزرگترین برنامه کشتی‌سازی و لیزینگ در تاریخ صنعت کشتی‌سازی به شمار می‌رود.  

وی افزود: این کشتی‌ها توسط شرکت قطر انرژی و Golden Pass آمریکا  پشتیبانی خواهد شد.  

به گفتۀ وی این طرح برای حمایت از برنامه‌های افزایش ظرفیت تولید و صادرات LNG از ۷۷ میلیون به ۱۲۶ میلیون  تا سال ۲۰۲۷ میلادی طراحی شده است.  

در ادامه آمده است: شرکت قطر انرژی در ژانویه سال جاری میلادی نسبت به سفارش هشت فروند کشتی حامل LNG به شرکت Hudong-Zhonhua Shipbuilding چین اقدام کرده بود که در سال‌های ۲۰۲۸ و ۲۰۲۹ میلادی با ظرفیت ۲۷۱ هزار متر‌مکعب تحویل می‌شود.  

در پایان این گزارش آمده که در حال حاضر آمریکا بزرگترین صادر کننده LNG است که با قطر و استرالیا رقابت می‌کند.  

اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد که این کشور در سال ۲۰۲۳ میلادی به طور متوسط روزانه ۱۱.۹ میلیارد فوت مکعب LNG در روز تولید کرد که در مقایسه با  سال ۲۰۲۲ میلادی افزایش داشته است.  

قطر و استرالیا در سال ۲۰۲۳ میلادی روزانه ۱۰ میلیارد فوت مکعب LNG تولید کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار