۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
مهاجردارابی:

بخش‌خصوصی خود را در کنار کشتیرانی دریای خزر می‌بیند

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران در نشست «توسعه دریا محور در دریای خزر» گفت: صادرات از طریق دریای خزر با آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی دقیق رونق می‌یابد.
کد خبر: ۹۸۵۵۴

بخش‌خصوصی خود را در کنار کشتیرانی دریای خزر می‌بیند

 

به گزارش خبرنگار مانا؛ عبدا... مهاجردارابی در این نشست  که از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شده بود با بیان اینکه حمل‌و‌نقل دریایی بهترین و باصرفه‌ترین انواع حمل‌و‌‍نقل است، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های حمل‌و‌نقلی در دریای خزر که از سوی شرکت کشتیرانی دریای خزر ایجاد شده است می‌توان شاهد کاهش قیمت تمام شده کالا‌های صادراتی و افزایش توان رقابتی صادرکننده ایرانی در کشور‌های حاشیه دریای خزر بود.

وی با بیان اینکه باید آسیب‌شناسی کنیم چرا علی‌رغم مزیت‌های مسلم حمل‌و‌نقل دریایی اقبال به حمل‌و‌نقل جاده‌ای در میان صادرکنندگان بخش‌خصوصی شمال کشور بیشتر است، خاطر نشان کرد: برای رونق بخشیدن صادرات از طریق دریا باید ضمن آسیب‌شناسی نسبت به رفع عاجل آن‌ها اقدام کنیم.

مهاجردارابی برنامه‌ریزی دقیق شناور‌ها را یکی از عوامل جلب صادرکنندگان به حمل‌و‌نقل دریای ارزیابی کرد و ادامه داد: برنامه‌ها باید با اقدامات عملی کشتیرانی‌ها همخوانی داشته باشد.

وی با اشاره به آنچه اعتماد‌سازی خوب مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در میان صادرکنندگان شمال کشور خواند، تصریح کرد: در کنار ایجاد خطوط منظم کشتیرانی باید در کوتاه‌مدت برای جلب بیشتر اعتماد صاحبان کالا برخی ریسک‌ها را از جمله کاهش مقطعی سود پذیرفت تا با افزایش حجم بار، در طولانی‌مدت از درآمد آن بیشتر بهره‌مند شد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران بخش خصوصی را همراه و در کنار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتیرانی دریای خزر دانست و ادامه داد: برای رفع برخی مشکلات دیگر مانند تعیین مبنای نرخ ارز تشریک مساعی کرد و از بانک مرکزی نیز کمک گرفت.

مهاجر دارابی در پایان تأکید کرد: اتاق بازرگانی ایران این آمادگی را دارد که با یاری گرفتن از سازمان توسعه تجارت و وزارت صمت نسبت به رفع برخی موانع توسعه همکاری صادرکنندگان در شمال کشور و کشتیرانی دریای خزر اقدامات لازم را صورت دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار