۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

امضای توافقنامه اجرای کریدور اقتصادی هند -خاور میانه -اروپا بین هند و امارات

هند و امارات متحده عربی توافقنامه‌ای را به منظور ایجاد کریدور تجاری بین هند و اروپا در تاریخ ۱۳ فوریه در دوبی امضا کردند. هدف از اجرای این پروژه اتصال اروپا به هند با استفاده از کشورهای خاورمیانه از طریق دریا و حمل‌و‌نقل ریلی است، این طرح بلندپروازانه قرار است با حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا اجرا شود .
کد خبر: ۹۸۳۶۲

امضای توافقنامه اجرای کریدور اقتصادی هند -خاور میانه -اروپا بین هند و امارات

امضای توافقنامه اجرای کریدور اقتصادی هند -خاور میانه -اروپا بین هند و امارات

به گزارش گروه بین‌الملل مانا خبرگزاری رویترز گزارش داد: این توافقنامه بین «شیخ محمد بن زاید آل نهیان»، رئیس جمهور امارات متحده عربی و «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند در ابوظبی امضا شد.  

بر‌اساس این گزارش در پی امضای این توافقنامه وزارت خارجه هند طی بیانیه‌ای اعلام کرد: بر‌اساس تفاهمات و همکار‌های قبلی این توافقنامه همکاری هند و امارات را برای اجرای پروژه کریدور اقتصادی هند، خاور‌میانه، اروپا و پیشبرد ارتباطات منطقه‌ای تقویت می‌کند.  

در ادامه این گزارش آمده است: این کریدور که در سپتامبر گذشته در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در دهلی نو اعلام شد با هدف توسعه از  مسیر هند، خلیج فارس به امارات متحده عربی همچنین عربستان سعودی و اردن به سمت اروپا است.  

خبرگزاری رویترز در گزارش خود می‌افزاید: در بیانیه وزارت خارجه هند اشاره‌ای به کشور‌های دیگر منطقه نشده است و توافق بر سر کریدور اقتصادی هند و خاور‌میانه در بحبوحه جنگ چهار ماهه بین اسرائیل و غزه  که ادامه دارد از مسیر خود خارج و متوقف شد.  

«شیخ محمد بن زاید آل نهیان»، رئیس جمهور امارات در نشست با نخست وزیر هند در این زمینه گفت: امروز منطقه خاورمیانه دوران سختی را سپری م‌کند، اما امیدوارم با همکاری مشتاقانه هند آینده‌ای همسو با جاه‌طلبی ما در انتظارمان باشد.  

گزارشگر رویترز در پایان  تاکید کرد: به نظر می‌رسد توافق هند و امارات طرح ایجاد کریدور را  در آینده عملی سازد و این کشور‌ها سعی دارند طرح ابر پروژه یک کمربند یک جاده چین را تضعیف کنند.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار