۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷

ائتلاف جدید خطوط کشتیرانی برای دور زدن دریای سرخ

خطوط بزرگ کشتیرانی به منظور پرهیز از ورود به مناطق پر‌خطری که توسط شبه نظامیان حوثی تهدید می‌شود ائتلاف‌های جدید شکل داده‌اند تا بتوانند بدون حضور در دریای سرخ و خلیج عدن کالا‌های خود را به مقصد برسانند.
کد خبر: ۹۸۲۳۶

ائتلاف جدید خطوط کشتیرانی برای دور زدن دریای سرخ

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از کانتینر نیوز؛ شرکت آلمانی هاپاگ لوید یک سرویس جدید به نام Ad hoc Jeddah Express (JDX) راه‌اندازی کرده تا از طرق بندر جده بتواند مسیر‌های خود را فعال کند، این سرویس از طریق کانال سوئز از شمال به جده متصل می‌شود و باعث می‌شود کشتی‌ها از رفتن به خلیج عدن دوری کنند.  

بر‌اساس این گزارش شرکت Seaspan Hamburg نیز از ۲۹ ژانویه به این سرویس ملحق شده است که مدت زمان رفت و برگشت این سرویس بین ۲۱ تا ۲۵ روز است.

از سوی دیگر ائتلاف Ocean Network Express (ONE) سرویس‌های مشترکی با اپراتور تایوانی Wan Hai Lines به حالت تعلیق درآورده تا از طریق سرویس اتصال به بندر جده کالا‌های خود را به طور موقت از آن مسیر عبور دهد.

از سوی دیگر شرکت Wan Hai سرویس دیگری را از طریق خلیج هند، جده و جبل علی راه‌اندازی کرده تا بتواند کالا‌های خود را ارسال کند.

بر‌اساس این گزارش کشتی‌هایی که  در صورت اجبار تردد از خلیج عدن را انتخاب می‌کنند، تمهیداتی اندیشیده‌اند تا هنگام عبور از منطقه دریای سرخ سیگنال‌هایی پخش کنند که نشان می‌دهد مسیر آن‌ها به سمت اسرائیل نیست و خدمه آن‌ها غیر‌اسرائیلی است.

براساس این گزارش مشاور شرکت Linerlytica در این ارتباط گفت که با توجه به اینکه انحراف از دریای سرخ به سمت دماغه امید نیک غیر‌اقتصادی است تشکل‌های جدیدی تشکیل شده تا بتواند در مسیر‌های آسیا و اروپا بدون عبور از دریای سرخ و دماغه امید نیک تردد کنند که به صرفه‌تر است.  

به گفته وی شرکت‌ها می‌توانند از طریق هند، دوبی و جده بدون نیاز به خلیج عدن به مسیر‌های خود ادامه دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار