۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

ابلاغ دستورالعمل لایروبی تالاب انزلی به سازمان بنادر و دریانوردی / ۳ نقطه از تالاب بین المللی انزلی لایروبی می‌شود

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از احیای سه نقطه از تالاب بین‌المللی انزلی بر‌اساس مطالعات صورت گرفته در گذشته توسط گروه همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) خبر داد.
کد خبر: ۹۸۱۱۸

ابلاغ دستورالعمل لایروبی تالاب انزلی به سازمان بنادر و دریانوردی / ۳ نقطه از تالاب بین المللی انزلی لایروبی می‌شود

 

مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر‌اساس مطالعات صورت گرفته در سالهای گذشته طی همکاری مشترک با گروه همکاری های بین‌المللی ژاپن ( جایکا)،  دستور العملی را جهت لایروبی به سازمان بنادر و دریانوردی ابلاغ کرده‌ایم.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: بر‌اساس این دستور العمل، سه نقطه که توسط تیم ژاپنی شناسایی شده بود و صدمات محیط زیستی کمتری را به همراه خواهد داشت، لایروبی خواهد شد.

به گفته وی، لایروبی نقاط مشخص شده نقش بسیار مهی در احیای هر چه بیشتر تالاب انزلی در کنار برنامه‌های در حال انجام توسط استانداری گیلان در قرارگاه احیای تالاب، ایفا خواهد کرد.

وی خاطرنشان ساخت: به منظور تدوین برنامه حفاظت و احیای تالاب بین‌المللی انزلی از اطلاعات پروژه‌ای که طی سال‌های اخیر به منظور احیای تالاب انزلی توسط گروه همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) انجام شده بود، استفاده شده است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط محیط زیست، خاطرنشان ساخت: این اطلاعات که در گذشته از سوی جایکا در اختیار معاونت محیط زیست دریایی قرار گرفته بود، قبل از استفاده جهت تدوین طرح هفت ساله حفاظت و احیای تالاب بین‌المللی انزلی توسط این گروه به روز‌رسانی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار