۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران خبر داد:

راه‌اندازی ۲ شناور مسافری پیشرفته بین خارگ - گناوه و خارگ - بوشهر

مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به تعهدات مسئولیت اجتماعی این مجموعه گفت: دو شناور مسافری پیشرفته و با کیفیت بین خارگ - گناوه و خارگ - بوشهر فراهم و راه‌اندازی شده که خدمات لازم به مردم ارائه می‌کند.
کد خبر: ۹۸۱۱۲

راه‌اندازی ۲ شناور مسافری پیشرفته بین خارگ - گناوه و خارگ - بوشهر


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عباس غریبی بوشهر را به‌عنوان قطب انرژی کشور نام برد و اظهار داشت: در عمل به تعهدات مسئولیت اجتماعی صنعت نفت در این منطقه، نهایت توان خود را به کار می‌گیریم.

مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران وجود ۱۳ پالایشگاه گاز، ۲۴ مجتمع پتروشیمی و تأسیسات مهم در حوزه نفت و صادرات را از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر دانست و تصریح کرد: مسئولیت‌های اجتماعی این صنایع در عرصه توجه به زیرساخت‌ها و نیاز‌های مردم در مناطق شهری و روستایی در اولویت قرار گرفته است.

غریبی با اشاره به استقرار فعالیت شرکت پایانه‌های نفتی ایران در پنج منطقه از کشور خاطرنشان کرد: در این راستا با توجه به استقرار بزرگترین پایانه در خارگ و عسلویه تمرکز ویژه‌ای به استان بوشهر شده است.

وی صادرات ۹۵ درصدی نفت خام کشور از استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دومین پایانه مهم نفتی پس از جزیره خارگ، عسلویه در عرصه پایانه میعانات گازی است که در دو حوزه خشکی و ساحلی فعالیت می‌کند.

مدیر‌عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به تعهدات مسئولیت اجتماعی این مجموعه گفت: دو شناور مسافری پیشرفته و با کیفیت بین خارگ - گناوه و خارگ -  بوشهر فراهم و راه‌اندازی شده که خدمات لازم به مردم ارائه می‌کند.

مدیر‌عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به پایانه نفتی شمال و جاسک گفت: پایانه نفتی جاسک در سواحل مکران قرار دارد و امسال فاز نخست پایانه نفتی صادراتی جاسک افتتاح می‌شود.

غریبی با بیان اینکه پایانه نفتی جاسک دارای یک‌هزار کیلومتر خط انتقال با خط لوله ۴۲ اینچ است افزود: با افتتاح پایانه نفتی جاسک، ایران ۵۰۰ مایل دریایی به مشتریان خود نزدیک‌تر می‌شود.

وی از افزایش صادرات نفت خام خبر داد و گفت: تولید نفت خام در کشور به بیش از ۳.۴ میلیون بشکه در روز رسیده که بخشی از آن به مصرفی داخلی اختصاص دارد و بخشی دیگر هم صادر می‌شود که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار