۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

افزایش حوادث دریایی در سال ۲۰۲۳

تعداد حوادث دزدی‌های دریایی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافت.
کد خبر: ۹۸۰۹۸

افزایش حوادث دریایی در سال ۲۰۲۳

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر‌اساس گزارش منتشر شده از سوی دفتر بین‌المللی کشتیرانی IMB حدود ۱۲۰ مورد دزدی دریایی و سرقت مسلحانه از کشتی‌ها در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد که نسبت به ۱۱۵ مورد در سال ۲۰۲۲ میلادی اندکی افزایش نشان می‌دهد.  

در ادامه این گزارش آمده است: با توجه به ایجاد گشت‌های دریایی در خلیج گینه در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۲۲ مورد حوادث در این خلیج گزارش شده که این رقم در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۱۹ مورد و در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۳۵ مورد و در سال ۲۰۲۰  میلادی، ۸۱ مورد بوده است.

این گزارش حاکی است: مناطقی مانند تنگه سنگاپور، تنگه مالاکا و مجمع الجزایر اندونزی از جمله مناطق ریسک‌پذیر و خطرناک برای ایجاد حوادث دریایی است.

در این گزارش آمده است که نگرانی جامعۀ دریایی از تعداد بالای حوادث در تنگه سنگاپور  بیشتر شده است.

«مایکل هاولت»، مدیر IMB در این زمینه گفت: حوادث منتشر شده در زمینه دزدی دریایی در مجمع الجزایر اندونزی نیز در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۸ مورد گزارش شده درحالی که در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۱۰ مورد بوده است.

به گفته وی از ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۳ میلادی، ۱۴ حادثه دریایی در لنگرگاه کالائو در پرو گزارش شده است و سایر مناطقی که تحت تأثیر حوادث و رویداد‌های دریایی قرار گرفته لنگرگاه ماکاپا در برزیل و لنگرگاه کارتاژنا و پورتو بولیوار در کلمبیا بوده است.

افزایش حوادث دریایی در سال ۲۰۲۳

ارسال نظرات
آخرین اخبار