۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

برگزاری همایش ماهیگیری مسئولانه با تأکید بر ارزش افزوده تون ماهیان

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات از برگزاری همایش یک روزه ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر ارزش افزوده تون ماهیان در تاریخ دوم بهمن ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۸۰۲۶

برگزاری همایش ماهیگیری مسئولانه با تأکید بر ارزش افزوده تون ماهیان

رضا عباسپور نادری در گفتگو با خبرنگار مانا از برگزاری همایش ماهیگیری مسئولانه با تأکید بر ارزش افزوده تون ماهیان خبر داد و گفت: این همایش با محور‌های مدیریت صید، پژوهش، فنّاوری، ترویج، فرآوری، بازار و صادرات برگزار خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات، ادامه داد: این همایش با همکاری مشترک سازمان شیلات ایران و سندیکای صنایع کنسرو ایران برگزار خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، بر‌اساس رایزنی‌های انجام شده میهمانانی از برخی کشور‌های سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله کمیسیون تون ماهیان اقیانوس هند در همایش حضور خواهند داشت.

وی افزود: امیدواریم برگزاری این همایش منجر به شناسایی و احصای مسائل و مشکلات اصلی در حوزه ارتقای ارزش افزوده و بهره‌وری بیشتر محصول تون ماهیان شده و علاوه بر آن با جلب همکاری مشارکت و مساعدت دستگاه‌های متولی نسبت به رفع موانع احتمالی اقدام شود.

به گفته عباسپور نادری، برگزاری این همایش همچنین فرصتی را برای ارزش افزوده بیشتر در زمینه ذخایر تون ماهیان کشور که به عنوان یکی از پتانسیل‌های قوی در امر بهره‌وری تلقی می‌شود، فراهم خواهد آورد و علاوه بر آن با اقدامات انجام شده شاهد ایجاد فرصت‌هایی برای صادرات بخشی از محصول صید شده و تنوع در تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر و همچنین حضور در عرصه‌های تجارت جهانی تون ماهیان خواهیم بود.

وی در خصوص وضعیت تولید تون ماهیان در کشور گفت: ایران حجم قابل ملاحظه‌ای از ذخایر ماهیان سطح‌زی درشت را از حوزه صیدگاه‌های آب‌های ساحلی و صیدگاه‌های آب‌های دور اقیانوس هند برداشت می‌کند و بر اساس آمار رسمی سازمان شیلات در سال ۱۴۰۱  میزان صید سطح زیان درشت ۳۵۰ هزار تُن بوده که بخش زیادی از آن شامل گونه‌های مختلف تون ماهیان و شبه تون ماهیان است. همچنین برخی از گونه‌ها مثل گیدر و گونه هوور مسقطی که جز گونه‌های گرمسیری محسوب می‌شود حجم برداشتی بیش از ۱۰۰ هزار تُن داشته‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار