۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ حمل کانتینر توسط خط کشتیرانی فرانسه از ۱۵ ژانویه

خط کشتیرانی فرانسه CMA CGM اعلام کرد به علت بحران دریای سرخ نرخ حمل‌و‌نقل کانتینری خود را از آسیا به منطقه مدیترانه از ۱۵ ژانویه ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داد.
کد خبر: ۹۷۹۸۶

افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ حمل کانتینر توسط خط کشتیرانی فرانسه از ۱۵ ژانویه

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، خبر‌گزاری  رویترز گزارش داد: این تصمیمِ خط کشتیرانی فرانسه به علت بحران دریای  سرخ صورت می‌گیرد بر این اساس این شرکت برای حمل کانتینر ۴۰ فوتی بین آسیا و مدیترانه غربی ۶۰۰۰ دلار دریافت خواهد کرد در حالیکه این رقم در اول ژانویه ۲۰۲۴ میلادی حدود ۳۰۰۰ دلار بود.

سخنگوی این خط کشتیرانی درزمینه عبور کشتی‌ها از دریای سرخ گفت: در حال برنامه ریزی برای افزایش تعداد کشتی‌های عبوری از کانال سوئز هستیم. اما رقیب این شرکت هاپاگ لوید آلمان هنوز تصمیمی در این زمینه اعلام نکرده است.  

در این ارتباط «جان کنراد» تحلیلگر ارشد حمل‌و‌نقل دریایی گفت: هاپاگ لوید آلمان به دلایل امنیتی همچنان نسبت به انحراف مسیر کشتی‌ها از اطراف کانال سوئز و دریای سرخ ادامه خواهد داد.

این تحلیلگر دریایی به رویترز گفت: تا کنون ۲۹۹ کشتی کانتینری جهت عبور از دریای سرخ تغییر مسیر دادند که نسبت به هفته گذشته دو برابر افزایش یافته است.  

از سوی دیگرسخنگوی خط کشتیرانی دانمارکی مرسک نیز به رویترز گفت: قرار است در تاریخ سوم ژانویه رسماً اعلام کنیم آیا اعزام کشتی‌ها از طریق کانال سوئز و دریای سرخ از سر گرفته خواهد شد یا خیر؟

سخنگوی خط کشتیرانی MSC در گفتگو با  رویترز اعلام کرد: همچنان نسبت به تغییر مسیر از دریای سرخ ادامه داده و از طریق دماغه امید نیک کشتی‌های خود را عبور خواهد داد.

توافق اتیوپی و سومالی به منظور استفاده کشتی‌ها از دریای سرخ

دفتر نخست وزیر اتیوپی اعلام کرد یک توافق با رئیس جمهور سومالی  به منظور تسهیل عملیات تجاری دریایی در منطقه دریای سرخ به امضا رساندند.  

به گزارش گروه بین الملل مانا به نقل از رویترز؛ «آبی احمد» نخست وزیر اتیوپی اعلام کرد: یک توافق اولیه با رئیس جمهور سومالی به منظور استفاده از منطقه جدا شده سومالی‌لند سومالی به منظور استفاده کشتی‌ها از بندر بربره در دریای سرخ با رئیس جمهور به امضا رساند.  

«آبی احمد» در مراسم امضای قرارداد با رئیس جمهور سومالی در آدیس‌آبابا پایتخت اتیوپی گفت: با افراد مستقر در سومالی‌لند توافق شده تا تجارت دریایی از طریق بندر بربره که در همسایگی جیبوتی قرار دارد تردد کشتی‌ها را تسهیل کند.  

به گفته «ردوان حسین» مشاور امنیت اتیوپی نیز این تفاهم نامه مسیر‌ی را برای اجازه دادن اتیوپی به منظور انجام عملیات دریایی تجاری در منطقه با دسترسی به یک پایگاه نظامی اجاره‌ای در دریای سرخ هموار می‌کند.  

در ادامه گزارش رویترز آمده است: «ردوان حسین» جزئیات بیشتری اشاره کرده و گفت سومالی‌لند در ازای این توافق سهمی از خطوط کشتیرانی دولتی اتیوپی دریافت خواهد کرد.  

از سوی دیگر آژانس رسانه‌ای دولتی سومالی‌لند گزارش داد: در پی تلاش‌های میانجی‌گری به رهبری جیبوتی و سومالی‌لند تفاهماتی به عمل آمده که مذاکرات را برای حل اختلافات خود از سر بگیرند.  

در پایان گزارش رویترز آمده است: سومالی‌لند از سال ۱۹۹۱ تا کنون اعلام خود مختاری کرده، اما دولت سومالی می‌گوید بخشی از قلمرو این کشور محسوب می‌شود.  


افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ حمل کانتینر توسط خط کشتیرانی فرانسه از ۱۵ ژانویه

ارسال نظرات
آخرین اخبار