۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

توسعه پرورش آبزیان در سواحل و جزایر کشور / تولید ۱۰۰ هزار تن ماهی در قفس دریایی طی ۵ سال آینده

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، گفت: طبق برنامه، تولید ۴۰۰ هزار تن پرورش ماهی در قفس طی ۱۰ سال و ۱۰۰ هزار تن در پنج سال در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم شاهد تحقق آن باشیم.
کد خبر: ۹۷۹۳۴

توسعه پرورش آبزیان در سواحل و جزایر کشور / تولید ۱۰۰ هزار تن ماهی در قفس دریایی طی ۵ سال آینده

سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا با تأکید بر اینکه سیاست توسعه پرورش آبزیان در سواحل و جزایر کشور در اولویت برنامه‌های شیلات کشور قرار دارد گفت: این هدف با توجه به دستور مقام معظم رهبری در راستای توسعه اقتصاد دریا محور است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، ادامه داد: براساس مطالعات انجام شده ظرفیت تولید ۴.۶ میلیون تُن آبزی پروری در دریا‌های کشور وجود دارد که باید از این ظرفیت حداکثر استفاده جهت ارتقای صنعت شیلات و توسعه اقتصادی کشور صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید میگو در سواحل کشور سالانه بیش از ۸۰۰  هزار تُن است، بیان داشت: این در حالی است که هم‌اکنون حدود ۶۰ هزار تُن میگو در کشور برداشت می‌شود که باید با انجام برنامه ریزی‌های کارشناسی این رقم تولید را به رقم واقعی نزدیک کنیم.

حسینی به سیاست‌های کلان سازمان شیلات در زمینه آبزی پروری اشاره کرد و گفت: طبق برنامه تولید ۴۰۰ هزار تُن پرورش ماهی در قفس طی ۱۰ سال و ۱۰۰ هزار تُن در پنج سال در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم شاهد تحقق آن باشیم.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های شیلات در زمینه تولید میگو گفت: بر‌اساس مطالعات صورت گرفته و ظرفیت فعلی کشور در زمینه پرورش میگو، تولید سالانه ۱۶۰ هزار تُن میگوی پرورشی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۸۱ هزار تُن محصولات شیلاتی با ارزش ۶۰۵ میلیون دلار صادرات داشتیم، اذعان داشت: هدف گذاری صورت گرفته برای صادرات ۵۰۰ هزار تُن سالانه انواع آبزیان به ارزش یک و نیم میلیارد دلار است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه قصد داریم ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز مردم کشور را از طریق توسعه آبزی پروری تأمین کنیم، گفت: با توجه به رشد ۲۴۰ درصدی آبزی پروری کشور طی دو دهه گذشته، تحقق هدف مذکور دور از انتظار نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار