۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷

ادعای انگلیس درباره سرنگون کردن پهپاد بر فراز دریای سرخ

وزیر دفاع انگلیس مدعی شد کشتی نیروی دریایی این کشور یک «پهپاد تهاجمی مشکوک» را بر فراز دریای سیاه ساقط کرد.
کد خبر: ۹۷۸۴۷

ادعای انگلیس درباره سرنگون کردن پهپاد بر فراز دریای سرخ


به گزارش مانا، وزیر دفاع انگلیس گرانت شاپس امروز شنبه مدعی شد کشتی نیروی دریایی این کشور یک پهپاد را بر فراز دریای سیاه ساقط کرد. 

او در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت «کشتی HMS Diamond یک پهپاد تهاجمی مشکوک که کشتی‌های تجاری را در دریای سرخ هدف قرار می‌داد، سرنگون کرد. موشک Sea Viper شلیک شد و هدف را با موفقیت منهدم کرد». 

در هفته‌های اخیر به موازات تشدید حملات رژیم اسرائیل علیه غزه، ارتش یمن عرصه را بر کشتی‌های اسرائیلی که قصد عبور از تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دارند را تنگ‌تر کرده و پیش از این هم با پهپاد و موشک، اراضی اشغالی فلسطین و به طور مشخص بندر ایلات را هدف قرار داده است.  

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع نیز بعدازظهر امروز شنبه در بیانیه‌ای از حمله پهپادی ارتش این کشور به جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

این عملیات در حالی انجام شد که ارتش یمن دیروز اعلام کرد دو کشتی را که در حال رفتن به اراضی اشغالی فلسطین بودند، هدف حمله قرار داده است.

فرمانده دفاع ساحلی یمن سرتیپ محمد القادری جمعه شب تصریح کرد که در صورت عدم توقف جنگ علیه غزه، صنعاء فاز جدیدی از تنش علیه تل‌آویو را کلید خواهد زد و از تهدیدها نمی‌هراسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار