۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
استاندار بوشهر:

دستورالعمل جدید ته‌لنجی در استان بوشهر ابلاغ شد

استاندار بوشهر از اجرایی شدن دستورالعمل جدید ته‌لنجی از فردا در استان خبر داد و گفت: وزن ترخیص کالا‌های وارداتی ته‌لنجی به ۷۵ تُن و اقلام آن به ۸۰ نوع کالا افزایش یافت.
کد خبر: ۹۷۸۱۰

دستورالعمل جدید ته‌لنجی در استان بوشهر ابلاغ شد


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد محمدی‌زاده در گفتگو با خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه برای حل موضوع ته‌لنجی پیگیری‌هایی توسط مسئولان استان از سطح ملی و کشور صورت گرفت اظهار داشت: در این راستا نماینده، ولی فقیه در استان، نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و شورای تامین به‌صورت ویژه در سطح ملی و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیگیری لازم انجام دادند تا در دستورالعمل ابلاغی به نفع مردم استان تغییراتی ایجاد شود.

استاندار بوشهر نتیجه این پیگیری در خصوص ته‌لنجی را تصویب و ابلاغ دستورالعمل جدید به استان بوشهر اعلام و اضافه کرد: در هر سفر لنج‌های تجاری که مجوز صادر می‌شود وزن کالا‌های وارداتی ته‌لنجی برای ترخیص از ۶۰ تُن به ۷۵ تُن و تعداد اقلام وارداتی توسط لنج‌های تجاری و سفاری از ۵۹ به ۸۰ نوع کالا افزایش یافته است.

وی افزود: در مواردی که حجم کالا‌های وارداتی یک لنج از ۷۵ تُن به ۱۵۰ تُن افزایش یابد مازاد ۷۵ تُن به‌عنوان کالای ته‌لنجی سفر دوم آن لنج محاسبه و ترخیص می‌شود.

محمدی‌زاده بیان کرد: در مواردی اگر احیاناً برخی از لنج‌ها تا سقف ۱۵ تُن برای سفر اول و تا سقف ۳۰ تُن برای سفر اول و دوم با محاسبه نرخ تعیین شده که در ازای هر تُن ۶۵ میلیون تومان یعنی در واقع معادل ۱۵۰۰ دلار است می‌تواند کالای مازاد بر ۷۵ تُن و ۱۵۰ تُن ترخیص کند و به داخل کشور انتقال دهد.

وی با بیان اینکه این موارد در سطح ملی مصوب شده است گفت: پیرامون این موضوع جلسه شورای تامین تشکیل شد و اتخاذ تصمیم کرد.

استاندار بوشهر از اجرایی شدن مصوبه و دستورالعمل جدید ته‌لنجی از فردا در گمرکات استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در پنج بندر دیر، کنگان، دلوار، بوالخیر و لاور ساحلی کالا‌های ته‌لنجی در حال تخلیه است حتی اگر ترخیص شده باشد احیاناً اگر کالایی در لنج‌ها باقیمانده اختلاف ۶۰ تُن قدیم تا ۷۵ تُن جدید به آن‌ها مجوز ترخیص از سوی گمرکات داده می‌شود.

محمدی‌زاده اضافه کرد: این دستورالعمل با هماهنگی در سطح ملی از سوی شورای تامین استان بوشهر مصوب شد و از همه کسانیکه برای موضوع مهم ته‌لنجی که مسئله معیشت مردم و در راستای حمایت از تجارت و بازرگانی استان بوشهر است تشکر می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار