۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

موفقیت طرح پایلوت تولید ماهیان دریایی در قفس هندیجان

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان از موفقیت طرح پایلوت تولید ماهیان دریایی در قفس در سواحل هندیجان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۶۷۱

موفقیت طرح پایلوت تولید ماهیان دریایی در قفس هندیجان

به گزارش خبرنگار مانا، دکتر مرتضی سوری در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی با اشاره به تولید موفق پنج تُن ماهی سی‌باس در قفس در بحرکان هندیجان ابراز امیدواری کرد موفقیت طرح پایلوت تولید ماهیان دریایی در قفس توسط بخش خصوصی زمینه گسترش و توسعه آبزی پروری در عرصه دریا را فراهم کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های فراوانی در حوزه شیلات خوزستان برای سرمایه گذاری شناسایی شده است گفت: براساس مطالعات صورت گرفته، در حال حاضر سه طرح پرورش ماهی در قفس در بحرکان هندیجان، خوریات بندر ماهشهر و دریاچه سد مارون بهبهان جهت ارائه به سرمایه گذاران وجود دارد و شرایط معرفی متقاضیان نیز فراهم شده است.

سوری توسعه دریا محور و استفاده پایدار از ظرفیت منابع و گستره‌های آبی دریا، دریاچه و رودخانه‌ها به منظور تولید اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال را یکی از مهمترین اولویت‌های شیلات خوزستان عنوان کرد.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان افزود: اقتصاد و معیشت مردم ساحل نشین به دریا وابسته است و استان خوزستان با داشتن ۵۰۰ کیلومتر نوار ساحلی دریایی و آبراهی قابلیت تولید ۱۵ هزار تُن ماهی در قفس در دریا و اشتغالزایی ۸۹۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند.

وی خواستار ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت اجرای طرح‌های پرورش ماهی در قفس خوزستان شد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاران همواره به دنبال استفاده از فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری با توجیه فنی و اقتصادی هستند، بنابراین آنچه در شرایط کنونی پیشنهاد می‌شود استفاده بهینه از فرصت‌های سرمایه گذاری در استان است.

وی در ادامه برخی مزیت‌های سیستم پرورش ماهی در قفس نسبت به سایر شیوه‌های آبزی پروری را مدیریت آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر، سهولت در نقل و انتقال ماهیان و برداشت محصول، کنترل و کاهش بیماری‌های آبزیان برشمرد و یادآور شد: امسال قفس دریایی در منطقه بحرکان هندیجان راه‌اندازی شد و در سال نخست طی دوره چندماهه پرورش به صورت پایلوت به میزان پنج تُن تولید داشتیم.

چوئبده، ماهشهر، آبادان و هندیجان از قطب‌های اصلی آبزی پروری در خوزستان محسوب می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار