۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

مشارکت امارات با روسیه برای توسعه مسیر دریای شمال

شرکت DP World امارات اپراتور جهانی برای توسعه مسیر دریای شمال (NSR) قراردادی با روسیه به منظور توسعه زیرساخت‌های مربوط به این مسیر امضا کرد.
کد خبر: ۹۷۶۶۷

مشارکت امارات با روسیه برای توسعه مسیر دریای شمال

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، گزارش هفتگی مؤسسه آلفا‌لاینر حاکی است: این قرارداد از یک سو توسط گروه بنادر و لجستیک DP World و از سوی دیگر با آژانس هسته‌ای Rosatom روسیه به منظور همکاری و فعالیت در زمینه توسعه مشترک حمل‌و‌نقل کانتینری به امضا رسید.  

این سرمایه گذاری که با نام International Container Logistics صورت می‌گیرد، ۵۱ درصد از سرمایه گذاری آن متعلق به شرکت Rosatom روسیه و ۴۹ درصد مربوط به گروه DPWORLD امارات است  که با سرمایه اولیه ۹۶۰ میلیون روبل آغاز به کار خواهد کرد.  

در ادامه این گزارش آمده است شرکت Rosatom در شناسایی امکانات زیر‌ساختی و تأسیس سرمایه گذاری مورد نیاز با DP World همکاری خواهد کرد. اطلاعات از سوی شرکت Rosatom به منظور عدم دستیابی به جزئیات منتشر نشده است.

 این شرکت‌ها قبلاً و در سال ۲۰۲۱ میلادی یک طرح آزمایشی را برای ایجاد  یک مسیر کانتینری در قطب شمال انجام داده‌ا‌ند.  

«سلطان بن سلیم»  مدیر‌عامل شرکت DP World به خبرنگار آلفا‌لاینر گفت که به منظور ایجاد یک شبکه لجستیک و زنجیرۀ تأمین هوشمند به عنوان یک اپراتور پیشرو فعالیت‌های دریای شمال روسیه حمایت می‌کنیم تا این مسیر برای تنوع بخشیدن به تجارت بین قارۀ آسیا و اروپا آمادگی کامل داشته باشد.

مشارکت امارات با روسیه برای توسعه مسیر دریای شمال

ارسال نظرات
آخرین اخبار