۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

خط کشتیرانی فرانسه علی‌رغم رکود یک شرکت ۵ میلیارد یورویی لجستیکی خرید

مدیر عامل میلیاردر سومین خط بزرگ کانتینری جهان در حالی‌که از رکود صنعت کانتینری انتقاد می‌کند یک شرکت لجستیکی را به ارزش ۵ میلیارد یورو خریداری کرد.
کد خبر: ۹۷۶۳۰

خط کشتیرانی فرانسه علی‌رغم رکود یک شرکت ۵ میلیارد یورویی لجستیکی خرید


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از خبر‌گزاری بلومبرگ؛ «رودولف ساعد» با اشاره به اینکه صنعت حمل‌و‌نقل کانتینری در حال ورود به یک دوره پر‌تلاطم است و متأسفانه کشتی‌های جدیدی که در حال ساخت و قابل تحویل در سال ۲۰۲۴ میلادی است، وضعیت را به شدت بحرانی خواهد کرد، افزود: پیشنهاد می‌شود خطوط کشتیرانی بزرگ  سرمایه گذاری در بنادر و فعالیت‌های لجستیکی را انتخاب کنند.

وی در ادامه افزود: مشکل بزرگی که در حال حاضر صنعت کانتینری با چالش آن مواجه است این است که تعدادی کشتی کانتینری بزرگ سال آینده وارد بازار شده و خطر ایجاد عدم تعادل بین عرضه و تقاضا را دوچندان خواهند کرد.

وی در ادامه چشم‌انداز حمل‌و‌نقل کانتینری در ماه‌های گذشته را تیره توصیف کرد و یاد‌آور شد: بزرگترین خطوط کشتیرانی از جمله هاپاگ لوید و مرسک و CMA CGM درآمد‌های قابل توجهی نداشتند و مجبور شدند برنامه‌هایی را برای کاهش هزینه‌ها تدوین کنند، زیرا اعتقاد داریم که رکود فعلی در سال ۲۰۲۴ میلادی نیز ادامه خواهد داشت.

 به گفته وی صنعت کشتیرانی به بالا رفتن و پایین آمدن نرخ‌ها عادت کرده، اما با چنین شرایط بحرانی در ده ماه گذشته  روبه‌رو نشده بود. متأسفانه هیچ امیدی برای عادی شدن شرایط نداریم.

وی گفت: اگرچه شرکت MSC و مرسک تصمیم گرفته‌اند از ائتلاف خود صر‌ف نظر کنند، اما این شرکت همچنان در ائتلاف Ocean Alliance  باقی خواهد ماند.

وی در پاسخ به این سوال که علی‌رغم رکود حمل‌و‌نقل کانتینری در ده ماه گذشته چگونه نسبت به خرید یک شرکت لجستیکی اقدام کرده خاطر‌نشان ساخت: بخشی از سود‌هایی که در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی به دست آورده‌ایم صرفاً برای سرمایه گذاری اختصاص یافته است و درآمد‌ها و سود‌های دریافتی این شرکت همچنان تحت کنترل است و در آینده ممکن است نسبت به سرمایه گذاری دیگر نیز اقدام کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار