۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳

توقیف ۲ شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های ساحلی هندیجان

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف دو فروند شناور تجاری حامل سوخت (گازوئیل) قاچاق در آب‌های ساحلی بندر هندیجان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۶۲۵

توقیف ۲ شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های ساحلی هندیجان

سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران دریابانی در حین عملیات گشت دریایی در آب‌های ساحلی خوزستا‌ن، دو فروند شناور تجاری مظنون به حمل سوخت قاچاق را متوقف کردند.

وی گفت: مأموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناورها، هشت هزار لیتر گازوئیل را که در این شناور‌ها جاسازی شده بود کشف و ضبط کردند.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه افزود: این شناور‌ها پس از آنکه مشخص شد قصد داشتند سوخت قاچاق را در بازار فرآورده‌های نفتی خلیج فارس به فروش برسانند به یکی از پایگاه‌های دریابانی هدایت شدند و سوخت قاچاق نیز تحویل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تحویل شد.

سردار پاکباز افزود: در این ارتباط ۲ متهم به قاچاق سوخت نیز بازداشت و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با تأکید بر مقابله همه جانبه با قاچاقچیان سوخت گفت: باتوجه به پیامد‌های مخرب و تأثیرگذار پدیده قاچاق بر اقتصاد کشور، برخورد قاطع با سودجویان قاچاق سوخت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش مانا، سودجویان و قاچاقچیان سوخت با خروج غیرقانونی این سرمایه ملی، سود نامشروع زیادی را نصیب خود می‌کنند.

در سال جاری بیش از ۲.۵ میلیون لیتر سوخت قاچاق قبل از خروج از کشور در آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی خوزستان کشف و ضبط شده است.

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر ساحل دریایی و آبراهی، همواره با پدیده قاچاق کالا و سوخت روبه‌رو بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار