۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
استاندار بوشهر تاکید کرد:

کوتاه شدن زمان ترخیص کالا در گمرکات استان بوشهر

استاندار بوشهر با تاکید بر کوتاه شدن زمان ترخیص کالا در گمرکات استان گفت: باید فرایند ترخیص کالا در گمرکات استان با نشست‌های تخصصی و استفاده از تجربیات دیگر کشور‌ها اصلاح شود.
کد خبر: ۹۷۵۰۸

کوتاه شدن زمان ترخیص کالا در گمرکات استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، استاندار بوشهر در نشست با فعالان اقتصادی و بازرگانان استان بوشهر به افزایش تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی جنوب کشور پرداخت و با بیان اینکه برای حل این موضوع پیگیری‌های لازم انجام شود اظهار داشت: باید با فراهم شدن سازوکار لازم در کاهش فرایند ترخیص کالا از گمرکات استان بوشهر هزینه انبارداری کاهش داده شود.

احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه با کوتاه شدن زمان ترخیص کالا، بازرگانان مشمول افزایش تعرفه خدمات بندری نمی‌شوند گفت: باید فرایند ترخیص کالا با نشست‌های تخصصی و استفاده از تجربیات دیگر کشور‌ها اصلاح شود.

وی با تأکید بر تشکیل کارگروه مشترک بین بخش خصوصی و حوزه دولتی در اصلاح فرایند ترخیص کالا تصریح کرد: همکاری مشترک بخش دولتی و خصوصی در حل مشکلات فعالان بخش اقتصادی و بازرگانی مؤثر است.

استاندار بوشهر با اشاره به مشکلات حوزه مالیاتی بخش تجار و بازرگانان خاطرنشان کرد: مشکلات حوزه مالیاتی فعالان اقتصادی و تجار در نشست تخصصی بررسی و راهکار‌های حل این مهم ارائه شود.

محمدی‌زاده کاهش زمان ترخیص کالا از گمرکات را سبب کاهش هزینه‌های انبارداری دانست و بیان کرد: از مهمترین ظرفیت‌های استان بوشهر صادرات و واردات کالا از بنادر است که باید سازوکار لازم فراهم شود تا ضمن کاهش هزینه‌های بندری زمینه تسریع در ترخیص کالا فراهم شود.

وی از افزایش صادرات و واردات کالا در بنادر استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد صادرات و واردات کالا در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل آن افزایش یافته و درآمد گمرکی ۳۰۰ برابر افزایش یافته است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در هفت ماه امسال نیز میزان صادرات کالا به کشور‌های مختلف از طریق گمرکات استان بوشهر نسبت به هقت ماه سال قبل افزایش یافته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار