۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

همکاری تایوان و دانمارک برای تولید سوخت سبز

خطوط کشتیرانی Evergreen با شرکت CIP دانمارک به منظور تولید سوخت سبز در تایوان قرارداد امضا کردند.
کد خبر: ۹۷۳۸۵

همکاری تایوان و دانمارک برای تولید سوخت سبز

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از tradewindsnews؛ شرکت ایور‌گرین اعلام کرد: به منظور دستیابی به سوخت صفر درصد خالص تا سال ۲۰۵۰ میلادی در راستای استراتژی سازمان بین‌المللی دریانوردی برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای با شرکای دانمارکی CIP توافقنامه‌ای را امضا کرد تا این سوخت در تایوان تولید شده و به خطوط کشتیرانی برای عملیات کربن زدایی هر دو کشور تزریق شود.

از آنجایی‌که شرکت CIP دانمارک در زمینه تولید انرژی‌های تجدید‌پذیر فعالیت می‌کند به همین جهت در مرحله اول تولید سوخت دریایی در تایوان مبتنی بر تولید هیدروژن خواهد بود.

در این گزارش آمده بیش از ۲۰۰ کشتی ایور‌گرین برای دستیابی به اهداف کربن‌زدایی با چالش‌هایی روبه‌رو هستند و انواع و اقسام سوخت‌ها را در دست بررسی دارند.

«فلیکس پهل» از شرکای شرکت CIP دانمارک در این زمینه گفت: اگرچه بر‌اساس گزارش‌های منتشر شده در سال ۲۰۲۲ میلادی میزان CO۲ کشتی‌ها نسبت به سال پایه یعنی ۲۰۰۸ میلادی، ۶۱ درصد کمتر شده، اما شرکت‌های کشتیرانی مانند ایور‌گرین توانسته‌اند ۲۲.۴  درصد از میزان NOX و ۲۲.۱ درصد از میزان SOX را  نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی کاهش دهند، اما این میزان کاهش مورد قبول مسئولان ایور‌گرین نیست.

وی گفت: همکاری جدید ایور‌گرین با این شرکت در ادامه به تولید الکترونیکی انرژی باد‌های دریایی نیز منجر خواهد شد؛ همچنین تولید سوخت‌های سبز آمونیاک الکترونیکی و متانول الکترونیکی را به مرور بررسی خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: شرکت CIP مشتاقانه منتظر همکاری برای پاسخ به جاه طلبی‌های تایوان به منظور تحقق هدف کربن صفر درصد تا سال ۲۰۵۰ میلادی است.

تایوان شرایط خوبی برای باد‌های فراساحلی دارد که باید بر روی این موضوع با یکدیگر  همکاری به عمل آوریم.  
همکاری تایوان و دانمارک برای تولید سوخت سبز

ارسال نظرات
آخرین اخبار