۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

انجام سفر وزرای کشورهای همسایه به سیستان و بلوچستان به زودی

انجام سفر وزرای کشورهای همسایه به سیستان و بلوچستان به زودی
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به منافع دوجانبه و دلایل ارتباطات اقتصادی با کشور‌های همسایه از سفر مجموعه وزرای کشور‌های همسایه به استان در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۹۷۳۶۷

به گزارش مانا به نقل از فارس؛ محمد کرمی امروز در دیدار محمدرضا مدرس خیابانی، مدیر‌عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با وی با اشاره به اقدامات و تصمیمات متفاوت و مختلفی که در زمینه بندر چابهار و سواحل مکران در سالهای گذشته گرفته شده است، اظهار داشت: تصمیم گیری‌های سلیقه ای مختلف سبب ایجاد مشکلاتی در این منطقه شده است.

وی اذعان کرد: در برخورد با رانت خواران نباید با کسی اغماضی صورت بگیرد زیرا این اتفاقات عامل اصلی عدم توسعه منطقه است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه این منطقه باید نسبت به مناطق مشابه در سطح کشور پیشرفته‌تر باشد، تصریح کرد: سواحل مکران؛ دروازه صادرات و واردات نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید به سرعت موانع این پیشرفت برطرف گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بسیاری از مسائل در بین مجموعه‌ها باید با همفکری حل و تصمیمات لازم برای سرعت بخشی برای انجام کارها اتخاذ گردد.

کرمی با مخاطب قرار دادن مسئولان مجموعه منطقه آزاد و سواحل استان بیان داشت: پیگیری پروژه، سرعت در اتمام کارها، آسان نمودن کار مردم و سرمایه گذران را در دستور کار خود قرار بدهید‌‌.

وی با اشاره به تفویض اختیاراتی که از سوی رئیس جمهور به استاندار شده است، تاکید کرد: تصمیماتی که ما اتخاذ می‌کنیم همانند مصوبات هیئت دولت لازم الاجرا است، که باید قاطعانه تصمیم بگیریم و با سرعت منطقه را توسعه دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به منافع دوجانبه و دلایل ارتباطات اقتصادی با کشورهای همسایه از سفر مجموعه وزرای کشورهای همسایه به استان در آینده نزدیک خبر داد.

کرمی به تاثیر مستقیم اقتصاد کشورهای همسایه در اقتصاد استان پرداخت و بیان داشت: به عنوان نمونه کشور افغانستان معادن لیتیوم، مس، طلا و منابع نفتی و گازی دارد.

وی تصریح کرد: کشور افغانستان مایل به سرمایه‌گذاری در حوزه کشتیرانی در کشور است که می تواند منافع دو طرف را تامین کند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: کمک به اقتصاد کشور افغانستان از مهاجرت مردم آن کشور به ایران نیز جلوگیری می‌کند و علاوه بر آن منافع اقتصادی و امنیتی ما را نیز تامین می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار