۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

نجات سه صیاد چارکی بعد از ۱۲ ساعت سرگردانی بر روی دریا

نجات سه صیاد چارکی بعد از ۱۲ ساعت سرگردانی بر روی دریا
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات جان سه صیاد مضطر پس از چهار ساعت تلاش مداوم در ۳۵ مایلی جنوب جزیره کیش خبر داد.
کد خبر: ۹۷۲۸۷

به گزارش مانا، "اسماعیل مکی زاده" با اشاره به نجات جان سه صیاد مضطر در آب‌های کیش افزود: این صیادان که به علت نقص فنی موتور به مدت ۱۲ ساعت بر روی دریا سرگردان شده بودند با تلاش ناجی ۱۶ (مرکز جستجو و نجات دریایی) استان نجات و به آغوش خانواده بازگشتند.

 وی در تشریح جزئیات این عملیات جستجو و نجات بیان کرد: روز گذشته سه صیاد در غرب هرمزگان برای صید عازم دریا شده که به دلیل نقص فنی در موتور و نبود ارتباط تلفنی و رادیویی با منطقه، ۱۲ ساعت در دریا سرگردان بودند .

 وی ادامه داد: به دنبال طولانی شدن حضور صیادان در دریا و نبود ارتباط تلفنی، روز گذشته ۲۴ مهرماه خانواده این صیادان مفقود شده موضوع را به مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان اطلاع می‌دهند. 

 مکی‌زاده خاطرنشان کرد: پس از دریافت خبر مفقودی بلافاصله ناجی ۱۶ از جزیره کیش عملیات جستجو و نجات را آغاز و در یک پایش چهارساعته موفق به یافتن سه صیاد مفقود شده و یدک کردن قایق آن‌ها شدند. 

 به گفته معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ صیادان در سلامت کامل توسط ناجی ۱۶ به بندر بندر چارک منتقل شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار