۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

ماهشهر، آبادان و هندیجان شهر‌های پیشنهادی برای ساخت سکونت‌گاه‌های جدید ساحلی

استاندار خوزستان گفت: شهرهای بندری ماهشهر ، آبادان و هندیجان برای ساخت سکونت‌های جدید ساحلی در خوزستان پیشنهاد شده است.
کد خبر: ۹۷۲۵۷

ماهشهر، آبادان و هندیجان شهر‌های پیشنهادی برای ساخت سکونت‌گاه‌های جدید ساحلی


به گزارش خبرنگار مانا، علی اکبر حسینی محراب در نشست ساماندهی مناطق ساحلی خوزستان افزود: قرار است طبق راهبرد دولت سیزدهم، سکونت‌گاه‌های جدید ساحلی در نوار طولانی مرز‌های جنوب و شمال کشور از جمله خوزستان شکل گیرد که شهر‌های ماهشهر، آبادان و هندیجان برای اینگونه سکونت‌ها پیشنهاد شده است.

وی گفت: در این راستا باید فعالیت‌های اقتصادی دریامحور مانند شیلات، کشتیرانی مسافربری، باری و مسائل زیربنایی در این مناطق لحاظ شود.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان افزود: بر‌اساس گزارش مشاور طرح مطالعاتی وزارت راه و شهرسازی، برای چهار استان جنوبی خلیج فارس و دریای عمان تعیین شده که برای خوزستان پنج شهرستان بندری پیشنهاد شده است.

حسینی محراب ادامه داد: قرار است این موضوع در کارگروه‌های کارشناسی، مورد بررسی و بازبینی قرار گرفته و بهترین نقاط استان برای سکونت‌گاه‌های ساحلی انتخاب شود.

استاندار خوزستان گفت: باید در کمیسیون‌های مربوطه، شرایط کشتیرانی، موج شکن‌ها، اسکله‌ها و وضعیت زندگی مردم ساکن در این نواحی، سهولت رفت و آمد و فرآیند بازرگانی و صیادی مورد بررسی قرار گیرد.

حسینی محراب افزود: ساخت سکونت‌گاه‌های جدید در سواحل خوزستان توسط وزیر راه و شهرسازی و تیم آن‌ها با جدیت و بر‌اساس مطالعه کارشناسی دنبال شده است.

وی گفت: لازم است تحقیقات بیشتر و جامع‌تری در مورد توسعه این سکونت‌گاه‌ها با کمک مشاوران آگاه به دریا و سواحل صورت گیرد و نخبگان نیز بر روی این مسأله اتفاق نظر دارند.

استاندار خوزستان گفت: تمرکز بر روی یک نقطه، سبب رشد و پویایی بیشتر می‌شود، چون باید در مقابل کشور‌های حاشیه خلیج فارس کار قابل رقابت ارائه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان نیز در این نشست توضیح داد: تمام موضوعات مربوط به سکونت‌گاه‌های ساحلی با حضور رئیس جمهوری مطرح شده و در خوزستان با داشتن ظرفیت‌های فراوان قابل اجرا است.

محمد خانچی افزود: این اقدام در راستای رفع برخی محرومیت‌های استان، مدیریت ساخت و ساز‌های غیر‌مجاز و جلوگیری از تعرض به حاشیه ساحل اهمیت دارد که باید به عنوان یک الگوی مناسب تعیین شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار