۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

صادرات ۳۵ هزار تن میگو پرورشی استان بوشهر به کشور‌های مختلف

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از صادرات محصولات معدنی استان بوشهر به آفریقای جنوبی خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ درصد تولید میگو پرورشی استان بوشهر به میزان ۳۵ هزار تُن صادر می‌شود.
کد خبر: ۹۷۱۵۹

صادرات ۳۵ هزار تن میگو پرورشی استان بوشهر به کشور‌های مختلف

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علی باستین در نشست با رایزنان بازرگانی ایران، ایجاد دیپلماسی اقتصادی از رویکرد‌های مهم دولت سیزدهم دانست و اظهار داشت: در این راستا نقش حوزه سازمان توسعه تجارت و رایزنان بازرگانی بسیار مهم و مؤثر است.

وی با تشریح ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی استان بوشهر افزود: راه‌اندازی مرکز تجاری در کشور‌های قطب اقتصادی و صادراتی در راستای ایجاد نمایشگاه، فروشگاه و معرفی توانمندی حوزه تولید و صادرات یک امر مهم و ضروری است که تاکنون مرکز تجاری ایران در قطر و روسیه راه‌اندازی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نقش رایزنان در معرفی توانمندی اقتصادی و صادراتی و شناسایی بازار‌های عرضه محصولات را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: هدف استقرار رایزن بازرگانی در کشور‌های مختلف رفع چالش‌های بازرگانان و فعالان اقتصادی است.

باستین، بوشهر را یکی استان‌های مهم در تولید محصولات مختلف کشاورزی و آبزیان دانست و بیان کرد: بوشهر یکی از شش استان خرماخیز کشور است و میز ملی خرما در استان بوشهر تشکیل شده که حل مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان در اولویت میز خرما قرار دارد.

وی فراهم شدن بازار‌های صادراتی برای عرضه خرما را یکی از مأموریت‌های مهم رایزنان بازرگانی ایران دانست و خاطرنشان کرد: در استان بوشهر با این همه ظرفیت تولید خرما نباید اکنون بخشی از محصولات خرما فصل گذشته به سبب فروش نرفتن در سردخانه‌ها نگهداری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تولید میگو پرورشی در استان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد تولید میگو پرورشی استان بوشهر به میزان ۳۵ هزار تن صادر می‌شود و از خرما تولیدی استان بوشهر ۲۰ درصد آن به میزان ۳۰ هزار تُن صادراتی است.

باستین توسعه صادرات محصولات تولیدی استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده صادرات محصولات این استان به کشور‌های مختلف افزایش می‌یابد.

وی با تشریح گونه‌های مختلف خرما تولیدی استان بوشهر، کبکاب را بهترین واریته دانست و افزود: تولید ذخایر معدنی یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است و ۶ درصد ذخایر معدنی ایران در این استان قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر صادرات محصولات معدنی استان به کشور‌های آفریقای جنوبی را مورد تأکید قرار داد و گفت: از رایزنان بازرگانی تقاضا می‌شود در معرفی و فراهم شدن صادرات مواد معدنی استان بوشهر به کشور‌های مختلف از جمله آفریقای جنوبی بیشتر تلاش کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار