روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

نامگذاری اولین کشتی خط کشتیرانی مرسک با سوخت متانول

اولین کشتی با سوخت متانول متعلق به مرسک که از کره جنوبی عازم دانمارک بود در تاریخ ۱۴ سپتامبر طی مراسمی در کپنهاک به نام "Laura Maersk" نامگذاری شد.
کد خبر: ۹۷۰۴۵

نامگذاری اولین کشتی خط کشتیرانی مرسک با سوخت متانول

به گزارش گروه بین‌الملل مانا سایت marinelink اعلام کرد: کشتی ۱۷۲ متری با ظرفیت ۲۱۰۰ teu که اولین کشتی جهان با سوخت متانول می‌باشد، به ناوگان کشتیرانی مرسک ملحق شد.

بر‌اساس این گزارش «وینسنت کلرک»، مدیر اجرایی مرسک در این مراسم در زمینه انتخاب نام کشتی گفت که این کشتی دارای نام غرور‌آمیزی  است که ریشه  در تاریخ اولیه این شرکت دارد.

زمانی‌که کاپیتان «پیتر مرسک مولر» اولین کشتی بخار را در سال ۱۸۸۸ میلادی خریداری کرد او را  "Laura" نامید که این کشتی موتور بخاری داشت و محصول انقلاب صنعتی دوم بود که بر صنعت کشتیرانی تأثیر قابل ملاحظه‌ای داشت.

به گفتۀ وی کشتی "Laura Maersk" به عنوان اولین کشتی با سوخت متانول یک نقطه عطف تاریخی برای حمل‌و‌نقل دریایی در سراسر جهان به شمار می‌رود.

سفارش ساخت این کشتی روحیۀ کارآفرینی کارکنان مرسک را نشان می‌دهد که تصمیم دارند در کاهش ۲۵ درصدی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ میلادی نقش اساسی داشته باشند.

وی یاد‌آور شد که شرکت مرسک قراردادی را با شرکت انرژی نروژی Equinor امضا کرده تا متانول مورد نیاز کشتی را از سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی تا شش ماهه اول ۲۰۲۴ میلادی تأمین کند.

نامگذاری اولین کشتی خط کشتیرانی مرسک با سوخت متانول

ارسال نظرات
آخرین اخبار