۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

اولین نفتکش غول‌پیکر با سوخت متانول توسط چین سفارش داده شد

اولین نفتکش غول‌پیکر جهان با سوخت دوگانه که یکی از آن‌ها متانول است توسط شرکت کشتیرانی انرژی بازرگانان چین به یک کارخانه ساخت کشتی در دالیان چین سفارش داده شد.
کد خبر: ۹۶۹۴۹

اولین نفتکش غول‌پیکر با سوخت متانول توسط چین سفارش داده شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ این نفتکش غول‌پیکر VLCC توسط China Merchants Energy Shipping به کارخانه کشتی سازی دالیان (DSIC) چین سفارش داده شده است.

براساس این گزارش استفاده از سوخت متانول در کشتی‌ها به سرعت در حال افزایش است و در حال حاضر بیشتر مالکان برای سفارش کشتی سوخت LNG و متانول را ترجیح می‌دهند.  

بر این اساس مؤسسه DNV نیز اعلام کرد از ۶۲ قرارداد ساخت کشتی که در ماه ژوئیه منعقد شده ۴۸ فروند آن از سوخت متانول استفاده می‌کند و در این ارتباط فقط ۱۴ فروند آن  با سوخت LNG  فعالیت می‌کند.  

نفتکش مورد اشاره  به قیمت ۱۰۷ میلیون دلار سفارش داده شده و قرار است در آوریل ۲۰۲۶ میلادی تحویل شود.  

در ادامه این گزارش آمده است تا پایان جولای ۲۰۲۳ میلادی بیش از ۲۰۴ کشتی با سوخت متانول سفارش داده شده بود که با تعداد کشتی‌هایی که با سوخت LNG سفارش داده شده ۹۴۹ فروند کشتی اختلاف زیادی دارد.  

China Merchants Energy Shipping در حال حاضر تعداد ۳۰۰ فروند کشتی بزرگ در اختیار دارد که ۵۲ فروند آن را نفتکش‌های VLCC تشکیل می‌دهد.  

از میزان ظرفیت این نفتکش غول‌پیکر خبری منتشر نشده، اما نفتکش‌های VLCC معمولاً می‌توانند بین ۱۵۰ هزار تا ۵۵۰ هزار تُن  نفت را حمل کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار