۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر به ۱۵ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر هفت میلیون تن در سال است که با تکمیل طرح‌های توسعه‌ای در مجتمع بندری نگین به ۱۵ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۶۶۸۹

ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر به ۱۵ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در نشست آغاز ممیزی بنادر استان بوشهر اظهار داشت: انجام مطلوب این ممیزی کمک می‌کند تا کاستی‌ها، کمبود‌ها و موارد عدم انطباق با الزامات ملی و بین‌المللی شناسایی و برای رفع آن‌ها تلاش جدی شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: بدون تردید نتیجه انجام این ممیزی با حضور کارشناسانی متخصص سازمان و بنادر مختلف کشور بسیار ارزشمند است و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات آنان برای بهبود فرایند‌های جاری استفاده خواهد کرد.
شکیبی نسب در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در بخش کالای خطرناک با مدیریت و پیگیری انجام شده تمامی کالا‌های خطرناک بندر بوشهر از این بندر خارج سازی شدند.
وی افزود: همچنین دستورالعمل نگهداری کالای خطرناک به تمامی بخش‌ها ابلاغ شده و اقدامات بسیار سخت گیرانه‌ای در بنادر استان بوشهر لحاظ شده که نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است.
شکیبی نسب عنوان کرد: انتقال فعالیت‎های نفتی بندر بوشهر به مجتمع بندری نگین از جمله سیاست گذاری‌های ارزشمند است که کمک می‌کند تا تانکر‌های حامل مشتقات نفتی که ریسک‌های زیادی برای شهروندان به همرا خواهد داشت، به مجتمع یاد شده منتقل شوند.
وی همچنین با اشاره به تشکیل کمیته کالا‌های خطرناک در بوشهر اظهار کرد: چارچوب و تفکیک وظایف بخش‌های مختلف انجام شده است.
وی یاد آور شد: بندر بوشهر در موضوع نظارت بر تخلیه و بارگیری کالا‌های خطرناک و سایر کالا‌ها برای پنجمین سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر در رعایت مسائل ایمنی و بهداشت محیط زیست شده است.
شکیبی نسب ادامه داد: در استان بوشهر ۱۱ بندر تجاری وجود دارد که اداره کل بنادر و دریانوردی استان در چهار بندر آن شامل بوشهر، گناوه، دیّر و کنگان حضور مالکیتی و در مابقی بنادر ازجمله خارگ وعسلویه حضور حاکمیتی دارد.
وی افزود: در سال ۱۴۰۱، در مجموع ۵۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن تخلیه و بارگیری در بنادر استان بوشهر انجام شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۱۸ درصدی داشته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: از میزان تخلیه و بارگیری انجام شده ۴۵ میلیون تُن کالای نفتی و مابقی آن نیز کالای غیرنفتی بوده است.
شکیبی نسب عنوان کرد: در بخش کانتینری، در سال ۱۴۰۱ عملکرد بنادر استان بوشهر در مجموع ۱۹۵ هزار و ۷۱۸ TEU بود که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۵.۳ درصدی داشته است.
وی افزود: میزان تخلیه وبارگیری در بندر بوشهر در سال ۱۴۰۱ چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تن و عملکرد کانتینری ۶۰ هزار و ۵۰۰ TEU بود.
شکیبی نسب اظهار کرد: ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر هفت میلیون تن در سال است که با تکمیل طرح‌های توسعه‌ای در مجتمع بندری نگین به ۱۵ میلیون تُن در سال افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار