۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

ایجاد و توسعه توریسم ورزش‌های دریایی در هرمزگان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان با دارا بودن بیش از دو هزار و سیصد کیلومتر ساحل و ۱۴ جزیره کوچک و بزرگ، فرصت خوبی برای تبدیل‌شدن به قطب گردشگری تلفیقی دریایی و هوایی را دارد از همکاری اداره ورزش و جوانان و اداره بنادر و دریانوردی به منظور توسعه توریسم ورزش‌های دریایی و هوایی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۵۶۷

ایجاد و توسعه توریسم ورزش‌های دریایی در هرمزگان

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به نقش و جایگاه ورزش‌های آبی و هوایی در استان هرمزگان گفت: استان ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آبی و هوایی دارد که متقاضیانی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیر‌کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان ادامه داد: در راستای هم‌افزایی و همفکری بین ارگان‌ها، ضرورت دارد که یک هدف‌گذاری مشترک میان ادارات ورزش و جوانان و بنادر و دریانوردی صورت پذیرد تا این ظرفیت‌ها به سرانجام برسد.

محسنی با بیان اینکه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان به‌عنوان اداره پیشران توسعه در استان تکالیفی از سوی مقام عالی استان بر‌عهده دارد، اظهار داشت: این تکالیف شامل ایجاد و افزایش زیرساخت‌های گردشگری هوایی و دریایی است که با ماهیت ورزش و صنعت دریانوردی و ساحلی آمیخته است.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان افزود: از این‌رو همکاری این دو ارگان با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ضرورت دارد.

وی با اشاره به نقش و تأثیر گردشگری مفرح هوایی و دریایی گفت: بررسی‌ها انجام‌شده نشان می‌دهد که گردشگری مفرح مورد استقبال زیادی از گردشگران داخلی و خارجی بوده و ما باید تمام تلاش خود را به کار ببریم که سهم و سرانه درآمدی و جذب توریسم در این حوزه را بالا ببریم و به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.

محسنی تاکید کرد: هرمزگان با دارا بودن بیش از دو هزار و سیصد کیلومتر ساحل و ۱۴ جزیره کوچک و بزرگ، فرصت خوبی برای تبدیل‌شدن به قطب گردشگری تلفیقی دریایی و هوایی را دارد.

وی یادآور شد: در همین راستا نشستی با مدیرکل ورزش و جوانان و معاون بنادر و دریانوردی استان برگزار شد که طی این جلسه این مدیران نیز جهت همکاری برای تحقق اهداف مذکور در زمینه توریسم ورزش‌های هوایی و دریایی اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان در ادامه گفته‌های خود از آمادگی استان جهت واگذاری چهار پروژه گردشگری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، این پروژه‌ها شامل راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی در ابوموسی، تله کابین کوه گنو، گردشگری خوریات استان و آکواریوم ساحلی بندرعباس است که با توجه به مقیاس و تنوع جذابیت مقصد می‌توانند مورد توجه سرمایه‌گذاران بخش گردشگری باشند.

محسنی مزیت‌های راه‌اندازی تله کابین کوه گنو را مجاورت با روستا‌های گردشگری در شمال بندرعباس دانست و افزود: خاص بودن پوشش گیاهی و جانوری منطقه کوه گنو، وجود بام خلیج‌فارس در منطقه گردشگری مستقر در ایستگاه دوم تله کابین از دیگر مزیت‌های این طرح است.

مدیرکل اداهر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان، گردشگری خوریات استان را پروژه بعدی عنوان کرد و افزود: گردشگری طبیعی با رویکرد شناساندن ظرفیت خور‌های گردشگری، توانمندسازی جوامع محلی و حمایت از صنعت گردشگری از اهداف این پروژه است.

وی آکواریوم ساحلی بندرعباس را یکی دیگر از پروژه‌های پیشران استان اعلام کرد و گفت: استقرار در ساحل مرکز استان، سنخیت محلی با مشاغل اکثر ساحل نشینان، استقرار در پایتخت اقتصادی کشور، مهمان پذیر بودن و مزیت غالب دریا و ساحل در استان و بندرعباس از مزیت‌های این پروژه است.

محسنی افزود: صدور مجوز راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی در ابوموسی نیز از دیگر پروژه‌های گردشگری است که با هدف توسعه و ارتقای صنعت گردشگری در جزیره ابوموسی انجام می‌شود.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان اظهار داشت: فرصت‌های مذکور در اراضی ملی واقع شده‌اند و هدف از این کار تسریع روند واگذاری به سرمایه گذاران است..

این مقام مسئول در استان هرمزگان تصریح کرد: ۴۰ پروژه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان آماده شده که مشخصات این فرصت‌ها به زودی اعلام می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار