۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

ایجاد امکانات گردشگری در بنادر صیادی هندیجان و خورابوخضیر

مدیر کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از ایجاد امکانات گردشگری در بنادر صیادی هندیجان و خور ابوخضیر واقع در استان خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۴۵۳

ایجاد امکانات گردشگری در بنادر صیادی هندیجان و خورابوخضیر

الیاس واحدی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به وجود پتانسیل‌های گردشگری در بنادر هندیجان و خور ابوخضیر از ایجاد امکانات گردشگری در این بنادر صیادی خبر داد.

مدیر کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، افزود: هر دو بندر ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه گردشگری دارند و سازمان شیلات ایران از توسعه همزمان فعالیت‌های شیلاتی و گردشگری به مثابه دو فعالیت سازگار با هم  با توجه ویژه به گردشگری تخصصی شیلاتی استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه تکمیل ساماندهی پروژه بندر صیادی خور ابوخضیر می‌تواند باعث رونق هر‌چه بیشتر صیادی در این منطقه شود، گفت: عملیات اجرایی ساخت اسکله شناور و امکانات پسکرانه‌ای بندر صیادی ابو‌خضیر در استان خوزستان به زودی به اتمام خواهد رسید.

وی اذعان داشت: با تکمیل عملیات ساخت اسکله شناور خور ابوخضیر و امکانات پسکرانه‌ای این بندر که ظرف چند ماه آینده به اتمام خواهد رسید، مدیریت بهره برداری این بندر نیز آماده واگذاری به متقاضیان است.

واحدی تاکید کرد: بدون شک با واگذاری مدیریت بهره برداری این بندر صیادی به بخش خصوصی شاهد ارتقای خدمات کیفی و کمی در صنعت صید و صیادی منطقه خور ابوخضیر خواهیم بود.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اعلام کرد: همچنین با توجه به وجود زیبایی‌های طبیعی منطقه، می‌توان با استفاده از تجهیزات شیلاتی، زمینه توسعه گردشگری دریایی را در خور ابوخضیر با سرمایه گذاری بخش خصوصی و رعایت موازین زیست محیطی فراهم کرد.

مدیر کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در ادامه همچنین در خصوص بندر صیادی هندیجان نیز گفت: عملیات اجرایی فاز دوم بندر صیادی بحرکان هندیجان به اتمام رسیده است؛ این پروژه شامل تاسیسات و امکانات پسکرانه‌ای بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: در صورت وجود متقاضی شیلات آماده واگذاری مدیریت بهره برداری این بندر به تشکل‌های صیادی و سایر بهره برداران و بخش خصوصی طی فرآیند قانونی است؛ در ضمن با توجه به نیاز بندر بحرکان به تکمیل امکانات، فاز سوم توسعه این بندر شامل بهسازی امکانات موجود و ایجاد موج شکن جزء برنامه‌های آتی سازمان شیلات ایران است که مطالعات آن به زودی به پایان می‌رسد و در صورت تامین اعتبار کافی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، اذعان داشت: با توجه به اینکه بندر صیادی هندیجان از ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه گردشگری برخوردار است، امیدواریم زمینه ایجاد فعالیت‌های توریستی نیز با ورود بخش خصوصی در این بندر فراهم شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار