۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

ساخت اسکله تفریحی " خورشید مکران" در ساحل بندر عباس

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ساخت اسکله تفریحی" خورشید مکران" در ساحل بندر عباس خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۸۴

ساخت اسکله تفریحی

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اهمیت استان هرمزگان به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های توریسم دریایی کشور به دلیل برخورداری سواحل خلیج فارس، دریای عمان و نیز وجود جزایر، گفت: لازم است جهت توسعه هر‌چه بیشتر صنعت توریسم در این منطقه، زیرساخت‌های گردشگری ساحلی و دریایی در طول نوار ساحلی و نیز جزایر استان هرمزگان فراهم شود.

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تصریح کرد: با توجه به عنایت ویژه وزارتخانه نسبت به توسعه توریسم دریایی در استان هرمزگان، توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این استان جهت جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل و دریا‌های جنوب و شمال کشور نقش بسیار مهمی در رونق هر چه بیشتر توریسم دریایی ایفا خواهد کرد؛ ضمن اینکه این امر زمینه حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی در این صنعت پرسود اقتصادی را نیز فراهم خواهد کرد.

به گفته  تجری، در همین راستا هم اکنون پروژه ساخت اسکله تفریحی " خورشید مکران" در ساحل بندر عباس با تخصیص اعتبارات ملی در حال انجام است.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بیان داشت: به منظور ساخت این اسکله تفریحی، مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی اذعان داشت: با ساخت این اسکله تفریحی، امکان پهلوگیری شناور‌های تفریحی بیشتری در بندرعباس جهت ارائه خدمات تور‌های گردشگری دریایی در طول نوار ساحلی استان و نیز به مقصد جزایر خلیج فارس فراهم خواهد شد.

تجری با اشاره به اینکه توریسم دریایی و ساحلی در دستور کار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارد، گفت: جهت دستیابی به این هدف، توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل استان‌های ساحلی در اولویت برنامه‌ها قرار داده شده است.

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از انجام عملیات اجرایی ۱۸ پروژه زیرساخت گردشگری دریایی و ساحلی در استان‌های ساحلی کشور خبر داد.

وی خاطرنشان ساخت: از این تعداد پروژه زیرساختی، پنج پروژه به استان بوشهر، چهار پروژه به استان مازندران، سه پروژه به استان گلستان، سه پروژه به استان سیستان و بلوچستان، دو پروژه در استان خوزستان و یک پروژه در استان هرمزگان اختصاص دارد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه اعتبارات لازم جهت اجرای پروژه‌های زیرساختی توریسم دریایی مذکور از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود، بیان داشت: به این منظور در مجموع ۱۶۵ هزار میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار