۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

صدور مجوز احداث جایگاه سوخت شناور‌های تجاری در بندر سجافی هندیجان

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: مجوز احداث جایگاه سوخت ساحلی شناور‌های تجاری بندر سجافی هندیجان پس از تأیید کارگروه بازرسی و نظارت بر سواحل استان و اخذ استعلام‌های لازم از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع صدور مجوز‌های ساحلی و دریایی کشور صادر شد.
کد خبر: ۹۵۱۸۱

صدور مجوز احداث جایگاه سوخت شناور‌های تجاری در بندر سجافی هندیجان

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خورستان، صدرالله بهرامی اظهار داشت: بر اساس این مجوز دومین جایگاه سوخت ساحلی شناور‌های تجاری در بندر سجافی  توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در کیلومتر ۲۰ محور هندیجان - سجافی و با هدف مبارزه با قاچاق سوخت و ساماندهی آن راه‌اندازی می‌شود.

وی در ادامه افزود: به استناد بند ۲۲ماده ۳ آیین‌نامه سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین تبصره الحاقی آن مصوب سال ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی، ساخت و ساز و بهره‌برداری بدون مجوز از اسکله، تأسیسات ساحلی و دریایی در آبراهه‌های قابل کشتیرانی و حریم ۶۰ متری سواحل آن‌ها ممنوع است.

وی با تأکید بر این اینکه کلیه متقاضیان اعم از حقیقی و حقوقی می‌بایست قبل از اقدام به ساخت و ساز یا بهره‌برداری نسبت به اخذ مجوز‌های قانونی اقدام نمایند، خاطر‌نشان کرد: صدور مجوز‌های ساخت و ساز در سواحل حسب اعمال حاکمیت در عرصه سواحل کشور صورت خواهد گرفت و همه فعالان اقتصادی در حوزه سواحل و بنادر ملزم به رعایت قوانین و اخذ مجوز هر‌گونه فعالیت هستند.

بندر سجافی با برخورداری از مزایایی نظیر پسکرانه جمعیتی مناسب در حوزه بازار، زیرساخت‌های مناسب برای صادرات آبزیان، محصولات کشاورزی و احشام، دارای قابلیت‌هایی همچون راه‌اندازی تجارت از طریق کالا‌های ته‌لنجی و همراه ملوان شامل لوازم برقی و لوازم یدکی خودرو و همچنین  تجارت ساحلی با استان بوشهر می‌باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار