۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

افزایش ۱۰ درصدی جابه‌جایی کانتینر در مسیر آسیا به اروپا طی یک ماه

۳۴۸ کشتی کانتینربر در ماه آوریل در مسیر آسیا به اروپا تردد داشتند که این میزان نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد، اما میزان جابه‌جایی محموله توسط ائتلاف‌های کانتینری کاهش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۲۸۱۹

افزایش ۱۰ درصدی جابه‌جایی کانتینر در مسیر آسیا به اروپا طی یک ماه

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ رتبه‌بندی مؤسسه آلفا‌لاینر نشان می‌دهد که در ماه آوریل ۲۰۲۲  از میان شرکت‌های کشتیرانی که در خطوط آسیا- اروپا تردد داشتند شرکت MSC از مرسک پیشی گرفته است.

بر‌اساس این گزارش خط کشتیرانی CMA CGM نیز در جابه‌جایی کالا‌ها‌ی کانتینری در این مسیر با ۱۸.۷ درصد نقش خوبی را ایفا کرد.

Evergreen  با رشد ۳۵ درصدی وضعیت بهتری نسبت به سایر رقبا داشت، زیرا از کشتی‌هایی با ظرفیت ۲۴ هزار TEU استفاده کرده است.

در رتبه‌بندی آلفالاینر HMM کره جنوبی با رشد ۲۵ درصدی همراه بوده است، اما هاپاگ لوید آلمان با رشد منفی ۱.۹ درصدی مواجه بوده و خط کشتیرانی یانگ مینگ درصد خاصی را به خود اختصاص نداده است.

ائتلاف‌های کانتینری نیز نقش مهمی در جابه‌جایی کالا در این مسیر در ماه آوریل داشته‌اند که بر‌اساس آمار‌های منتشر شده از سوی آلفا‌لاینر ائتلاف OCEAN Alliance رشد ۱۷ درصدی را تجربه کرد، اما در آوریل ۲۰۲۱ در این مسیر رشد ۳۶.۸ درصدی داشته است. ائتلاف 2M رشد ۶.۴ درصدی و ائتلاف THE Alliance رشد ۴.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

 این درحالی است که در ماه آوریل سال ۲۰۲۱ ائتلاف 2M  رقم ۳۵.۶ درصد و THE Alliance رقم ۳۴.۷ درصد رشد داشته‌اند.

این گزارش حاکی است در ماه آوریل یک ائتلاف جدید چینی با عنوان newcomers شکل گرفت که در مجموع با پنج کشتی در این مسیر به ظرفیت ۴۳۲۰ TEU توانست ۲۱۶۰۰ TEU جابه‌جا کند و رشد خوبی را از خود نشان دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار