۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

نرخ اجارۀ تانکر‌های نفتی در مسیر روسیه به اروپا ۱۶۰۰ درصد افزایش یافت

نرخ اجارۀ تانکر‌های نفتی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تُن نفت‌ِخام از بندر پریمورسک بالتیک روسیه به اروپا از ۱۳۵۰۰ دلار در هر روز با افزایش ۱۶۰۰ درصدی به ۲۴۰ هزار دلار در هر روز رسید.
کد خبر: ۹۲۳۶۱

نرخ اجارۀ تانکر‌های نفتی در مسیر روسیه به اروپا ۱۶۰۰ درصد افزایش یافت

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از لویدز‌لیست همزمان با اعمال تحریم‌ها علیه روسیه اپراتور‌های نفتکش با شرایط بحرانی مواجه شده و نسبت به افزایش نرخ‌های خود اقدام می‌کنند.

این گزارش حاکی است در حال حاضر بسیاری از مالکان نفتکش‌ها تمایلی به بارگیری نفت روسیه ندارند، اما برخی از آن‌ها با افزایش اجارۀ حمل نسبت به این کار اقدام می‌کنند که نوعی ریسک محسوب می‌شود.

بر اساس ارزیابی شاخص‌های بالتیک مستقر در لندن نرخ نفتکش‌های سوئزمکس از دریای سیاه به دریای مدیترانه طی یک هفته ۸۰۰ درصد افزایش یافت و به حدود ۱۵۰ هزار دلار در روز در پنجم مارس رسید.

گزارش لویدز‌لیست حاکی است تحریم نفت روسیه توسط برخی کشور‌های روسیه بر روی نرخ حمل ۴۳۰ کشتی تجاری مستقر در مناطق بحرانی نیز تأثیر گذاشته است.

گزارشگر لویدز‌لیست با اشاره به اینکه ۴۲ درصد گازوئیل پالایشگاه‌های اروپایی از طریق روسیه تأمین می‌شود، یاد‌آور شد: هلند بزرگترین مقصد نفت خام روسیه از طریق دریا در سال ۲۰۲۱ بود.

بر اساس این گزارش بیمه گران دریایی نیز در حال حاضر با افزایش ناگهانی نرخ‌های بیمه به چالش‌های موجود در بخش کشتیرانی در منطقه روسیه و اوکراین  دامن زده و روز به روز به نرخ‌های خود می‌افزایند.

در پایان این گزارش آمده است فروش میلیون‌ها تُن نفت خام روسیه در حال حاضر به علت بحران اوکراین _ روسیه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و مشتری چندانی ندارد. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار