۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

درخواست از سازمان ملل برای بررسی نحوۀ اجرای کنوانسیون کار دریایی

نمایندگان، دریانوردان، مالکان کشتی، انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد دریایی از سازمان ملل خواسته‌اند با تشکیل یک کارگروه بین المللی نحوۀ اجرا و کاربرد عملی کنوانسیون کار دریایی MLC در دوران بیماری کرونا را بررسی کنند.
کد خبر: ۸۹۸۴۵

درخواست از سازمان ملل برای بررسی نحوۀ اجرای کنوانسیون کار دریایی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ در بیانیه‌ای که از سوی این نمایندگان صادر شده، آمده است موارد بسیاری از نقص کنوانسیون کار دریایی در دوران شیوع کرونا گزارش شده که بسیاری از آن‌ها نادیده گرفته شده است.

مارک دیکینسون سخنگوی سازمان ILO در این زمینه می‌گوید: علی‌رغم گذشت بیش از یک سال از شروع همه گیری کووید ۱۹ هنوز ۲۰۰ هزار دریانورد در کشتی‌ها گرفتار هستند.

در این ارتباط چندی پیش در جلسۀ ویژۀ بررسی کنوانسیون کار دریایی که نمایندگان دریانوردان، مالکان کشتی، سازمان بین‌المللی کار ILO، فدراسیون کارگران حمل و نقل اروپا ETF، فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل ITF و... حضور داشتند، قطعنامه‌ای به تصویب رسید که بر اساس آن از سازمان ملل درخواست شد با تشکیل گروهی از این سازمان همچنین سازمان IMO نمایندگان بخش‌های مختلف دریایی ضمن بررسی موارد نقض کنوانسیون کار دریایی، اجرای بدون نقص و کامل آن را تضمین کند.

وی در ادامه افزود: در این جلسه مصوب شد که کارگران حمل و نقل دریایی نیز بعد از دریانوردان باید در اولویت واکسینه شدن قرار گیرند این درحالی است که در برخی از کشور‌ها دریانوردان هنوز به واکسن دسترسی ندارند.

وی در پایان گفت: بسیاری از دریانوردان و کارگران حمل و نقل بر اثر بیماری کرونا شغل خود را از دست داده‌اند و برخی از خدمه در حال حاضر قادر به کار نیستند به همین جهت سازمان ملل باید دولت‌ها را برای جلوگیری از وخیم‌تر شدن اوضاع متقاعد کند. در واقع کشور‌ها را باید موظف کند تا نسبت به این موارد بی‌توجه نباشند.

درخواست از سازمان ملل برای بررسی نحوۀ اجرای کنوانسیون کار دریاییدرخواست از سازمان ملل برای بررسی نحوۀ اجرای کنوانسیون کار دریایی

ارسال نظرات
آخرین اخبار