۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

انتقاد از فقدان نیروهای امنیتی بین‌المللی در خلیج گینه

سازمان‌های مردم نهاد مقابله با دزدان دریایی از خلأ نیرو‌های امنیتی در خلیج گینه به منظور مقابله با حوادث دریایی انتقاد کرده و خواستار حضور نیرو‌های نظامی در منطقه شدند.
کد خبر: ۸۹۲۶۱
انتقاد از فقدان نیروهای امنیتی بین‌المللی در خلیج گینه
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، شرکت اطلاعاتی امنیتی انگلیس Dryad Global با انتشار گزارشی با استناد به اخبار و گزارش‌های شرکت‌های کشتیرانی با اشاره به اینکه حضور نیرو‌های نظامی و امنیتی در مناطق تحت پوشش دزدان دریایی در مناطق سومالی منجر به کاهش حوادث دریایی در این منطقه شده از عدم حضور نیرو‌های امنیتی بین‌المللی با نظارت سازمان ملل، ناتو و اتحادیۀ اروپا در خلیج گینه انتقاد کرده و خواستار حضور هرچه بیشتر این نیرو‌ها در این منطقه شد.

"Shannon McSkimming" از مدیران Dryad Global در این زمینه گفت: جامعه بین‌المللی باید به کمک صنعت کشتیرانی جهان بشتابد تا بتوان با دزدی دریایی در خلیج گینه مقابله کرد در غیر این صورت هر روز بر دامنۀ حوادث دریایی در این منطقه افزوده خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است در این میان متاسفانه انجمن اقتصادی کشور‌های آفریقای غربی ECOWAS نیز منفعل مانده و هیچ حمایتی برای کاهش دزدی دریایی در خلیج گینه انجام نمی‌دهد. در حالیکه ۸۰ درصد دزدی‌های دریایی در سال ۲۰۲۰ در این منطقه صورت گرفته است.

وی در پایان مجدداً از جامعه بین‌المللی خواست صنعت کشتیرانی را به منظور عبور سالم از خلیج گینه یاری کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار