۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

تحریم کشتیرانی نشان داد آمریکا در چاله افتاده است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در چند سال گذشته ترامپ با وضع تحریم‌های سنگین به دنبال ضربه زدن به اقتصاد ایران بود که نتیجه‌ای نگرفت و تحریم کشتیرانی نیز نشان داد آمریکا در چاله افتاده است.
کد خبر: ۸۹۰۱۹

تحریم کشتیرانی نشان داد آمریکا در چاله افتاده است

به گزارش مانا به نقل از تسنیم، علیرضا پاک فطرت با اشاره به اینکه تحریم مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به معنای در چاله بودن  آمریکاست، اظهار کرد: آمریکا در چند سال گذشته با وضع تحریم های سنگین علیه ایران به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور بود که نتیجه بخش نبود.

وی با تاکید بر اینکه چنین تحریمی نشانه‌ای واضح از شکست اهداف دولت ترامپ است، تصریح کرد: تحریم مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نشان داد که آمریکا در چاله تحریم های خود افتاده است.

وی با یادآوری اینکه کشور در بخش حمل و نقل دریایی بسیار توانمند است، گفت: آمریکا قدرت این را که برای کشتی‌های ایران مزاحمت ایجاد کند ندارد و قطعاً اگر در دوره ترامپ چنین مزاحمتی صورت می گرفت ایران عمل متقابل انجام می‌داد.

پاک فطرت با تاکید بر اینکه ترامپ در ماه آخر ریاست جمهوری دست به کارهای خطرناکی می زد، یادآور شد: اقدامات او به حدی غیرمنطقی بود که هیئت حاکمه آمریکا نیز به دنبال استیضاح اوست اما امیدواریم این تجربه به درس عبرتی برای سایر مقامات آمریکا بدل شود. 

وی با این ارزیابی که یکی از دلایل رأی نیاوردن ترامپ شکست در تقابل با ایران بود، اضافه کرد: وی نتوانست شعارهایی را که درباره ایران داده بود جامه عمل بپوشاند. به عبارت دیگر در طول چهار سال ریاست جمهوری ترامپ تلاش شد که اقتصاد ایران زمین گیر شود و این اتفاق نه تنها نیفتاد بلکه ایران در برخی زمینه های اقتصادی دستاورهای مهمی داشت به همین دلیل او نتوانست به وعده های خود عمل کند و در نهایت در انتخابات هم شکست خورد.

وی درباره توقف کشتی ایرانی توسط دولت اندونزی هم اظهار کرد: در چند وقت اخیر موضوع توقف کشتی ایران مطرح شده اما این مسأله خیلی عجیب و نادر نیست و برای بسیاری از کشتی های دنیا چنین اتفاقی ممکن است روی دهد که از نظر فنی مسائله بررسی و مشکل برطرف می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به اینکه حمل کالا برای تامین نیاز کشور و توسعه صادرات اهمیت بالایی دارد دولت ترامپ با وضع تحریم ها علیه کشتیرانی ایران به دنبال توقف این بخش‌ها بود که خوشبختانه با تمهیداتی که از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اندیشیده شد نتوانست به اهداف خود دست یابد و در این سال ها واردات و صادرات کالاهای غیرنفتی ایرانی به خوبی انجام شده است.

پاک فطرت تاکید کرد: طی چند سال گذشته با وجود تحریم های کشتیرانی ایرانی واردات و صادرات کالا طبق روال گذشته ادامه داشته است و حتی کشتیرانی ایران پس از شیوع ویروس کرونا هم با قدرت به فعالیت خود ادامه داده است.

بر اساس این گزارش، یک هفته قبل از پایان کار دولت ترامپ در آمریکا، خزانه داری این کشور تحریم های جدیدی را علیه شرکت های ایرانی و چند تن از مدیران از جمله مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ... وضع کرد اما بسیاری از کارشناسان معتقدند این تحریم ها دقیقه آخری اثر چندانی بر اقتصاد ایران ندارد و بیشتر نشانه استیصال ترامپ برای از پای درآوردن اقتصاد ایران بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار