۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

گزارش سالانه IMO از اجرای موفقیت‌آمیز قانون ۲۰۲۰

سازمان بین‌المللی دریانوردی با انتشار گزارشی از عملکرد قانون ۲۰۲۰ ذر یک سال گذشته اعلام کرد اجرای این قانون نه تنها هیچ‌گونه اختلالی در تجارت دریایی ایجاد نکرد بلکه باعث تسهیل آن علی‌رغم شیوع کرونا شد.
کد خبر: ۸۸۹۸۳
گزارش سالانه IMO از اجرای موفقیت‌آمیز قانون ۲۰۲۰
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت IMO، از ۶۰ هزار کشتی که در یک سال اخیر در آب‌های بین‌المللی در زمینۀ تجارت دریایی فعالیت کردند درصد بسیار ناچیزی از آن‌ها در تهیه سوخت سازگار با محیط زیست دچار مشکل شدند.

در این گزارش آمده است: در این میان فقط ۵۵ مورد گزارش در زمینۀ استفاده از سوخت سازگار با محیط زیست در سیستم اطلاعات حمل و نقل یکپارچه IMO (GISIS گزارش نشده است.

"Roel Hoenders"، رئیس  مبارزه با آلودگی هوا و بهره وری انرژی در IMO  در زمینه عملکرد این قانون در سال ۲۰۲۰ گفت: خوشبختانه  در یک سال گذشته اکثر کشتی‌ها به سوخت کم سولفور، گاز ال ان جی، اسکرابر و...  دسترسی داشتند در این میان بیش از ۲۳۵۰ کشتی که اسکرابر نصب کرده‌اند به سازمان IMO گزارش شده است.

وی یاد‌آور شد: در حال حاضر کمتر کشتی را می‌توان یافت که از سوخت مازوت سنگین استفاده کند چرا‌که بر اساس قانون، ملزم به استفاده از سوخت کم سولفور شده‌اند و این باور از سوی مدیران خطوط کشتیرانی، اجاره کنندگان و فرماندهان کشتی به خوبی پذیرفته شده است.

به گفتۀ وی در هشتمین جلسه کمیته فرعی جلوگیری از آلودگی کشتی‌ها گزارش مربوط به اجرای قانون ۲۰۲۰ IMO در تاریخ ۲۲ تا ۲۶ مارس طی جلسه‌ای مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و نتایج مثبت آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی گفت: خوشحالیم که در مدت یک سال گذشته با وجود ویروس همه‌گیر جهانی خوشبختانه جامعۀ دریایی به این نتیجه رسید که استفاده از سوخت مناسب علاوه بر حفاظت از محیط زیست دریایی اهداف دستیابی به کربن صفر درصد را در سال‌های آینده  محقق خواهند ساخت.

وی در پایان گفت: یکی از مسائل اصلی که باید در جلسۀ آیندۀ این کمیته مورد بحث قرار گیرد روغن‌های دریایی است که باید ضمن بررسی جزئیات مربوط به استاندارد‌های این قبیل روغن‌ها، استاندارد جدید سازگار با سوخت کم سولفور نیز برای آن‌ها تعیین شود. اگرچه کیفیت این روغن‌ها مورد تایید است، اما استاندارد اجباری و یکپارچه  مورد نیاز است تا برای همه کشتی‌ها الگو شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار