۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

سودآورترین مسیر تجاری در بازار کانتینری مشخص شد

سودآورترین مسیر تجاری در بازار کانتینری مشخص شد
بر اساس گزارش آلفالاینر در حال حاضر، مسیر تجاری آسیا- ساحل غربی آمریکا سودآورترین مسیر تجاری در بازار فوری کانتینری به شمار می‌آید.
کد خبر: ۸۷۶۳۱
سودآورترین مسیر تجاری در بازار کانتینری مشخص شد
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا آلفالاینر نوشت: در حال حاضر مسیر تجاری آسیا- ساحل غربی آمریکا، درآمد ۰.۶۴ دلار را برای هر مایل دریایی عاید خطوط کشتیرانی کانتینری می‌کند، این درحالیست که در مسیر تجاری آسیا-اروپای شمالی، مالکان تنها درآمد ۰.۱۹ دلار را برای هر مایل دریایی کسب می‌کنند. شیب جهشی اخیر نرخ‌های کرایۀ حمل از شانگ‌های به کالیفرنیا با ثبت رکورد جدید ۳۷۵۸ دلار برای هر feu درماه جاری این مسیر را به سودآورترین مسیر برای خطوط جهت صادرات ازچین تبدیل کرده است.
 
هم‌چنین نرخ‌های کرایۀ حمل فوری بین آسیا و اروپای شمالی که در ابتدای ۲۰۲۰ از سطوح نرخ‌های کرایۀ حمل در مسیر آسیا-کالیفرنیا فراتر رفت، در حال حاضر پایین‌ترین درآمد را برای هر مایل دریایی عاید خطوط می‌کنند.

این گزارش ادامه داد: رشد سنتی حجم صادرات چین در ماه سپتامبر قبل از تعطیلات هفته طلایی چین (اوایل اکتبر) منجر به افزایش نرخ‌های کرایۀ حمل فوری از شانگ‌های به تمامی مقاصد در هفته گذشته شد. براساس شاخص نرخ‌های کرایه حمل شانگ‌های SCFI، بالاترین رشد نرخ کرایه حمل ثبت شده بین بندر شانگ‌های و بندر سانتوس +۱۸.۴ درصد و بین بندر شانگ‌های و بندر دوربان +۱۴.۴ درصد بوده است.

لازم به ذکراست: کشتیرانی CMA CGM فرانسه با ثبت افزایش ۲۶ درصدی درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک EBITDA در سه ماهه دوم ۲۰۲۰، پیش بینی کرد بهبود نتایج مالی بخش کانتینری طی سه ماهه سوم استمرار خواهد داشت.

طی دوهفته گذشته، ناوگان کشتیرانی کانتینری بیکار و غیرفعال روند کاهشی را در پیش گرفته است، دلیل این روند افزایش تقاضای تناژ و در پی آن بازگشت ۱۶۹ هزار و ۳۵۷ TEU ظرفیت به خطوط سرویس‌دهی عنوان می‌شود. براساس جدیدترین داده‌های آلفالاینر، در تاریخ سی و یکم ماه آگوست (ده روز گذشته)، تعداد کشتی‌های کانتینربر بیکار به ۱۹۸ فروند با مجموع ظرفیت ۷۹۹ هزار و ۶۴۳ TEU رسید که سهم ۳.۴ درصدی از کل ناوگان کشتیرانی را به خود اختصاص می‌دهد.

این گزارش در پایان نوشت: روند بهبود سریع بازار چارتری کانتینری استمرار دارد، به طوریکه سطح نرخ‌های چارتری در بسیاری از کشتی‌ها با سایز‌های مختلف یا هم‌سطح و یا حتی بالاتراز سطح  پیش از اپیدمی کرونا رسیده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار