۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷

حمل و نقل پایدار برای یک سیارۀ پایدار شعار روز جهانی دریانوردی

حمل و نقل پایدار برای یک سیارۀ پایدار به عنوان شعار روز جهانی دریانوردیِ سال جاری میلادی انتخاب شده است.
کد خبر: ۸۷۲۵۳
حمل و نقل پایدار برای یک سیارۀ پایدار شعار روز جهانی دریانوردی
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، همه ساله هفتۀ آخر سپتامبر میلادی مصادف با اوایل مهرماه به عنوان قدر‌دانی از دست‌اندرکاران حمل و نقل و صنایع دریایی تعیین می‌شود که امسال  تاریخ ۲۴ سپتامبر سال ۲۰۲۰ مصادف با سه مهر با توجه به شرایط پدید آمده "حمل و نقل پایدار برای یک سیاره پایدار" به عنوان شعار روز جهانی دریانوردی انتخاب شده است.

به گزارش دبیرخانۀ IMO انتخاب این شعار فرصت‌هایی را برای مسئولان اجرایی کشور‌های دارای صنعت حمل و نقل فراهم می‌کند تا اقدامات فوری را برای رسیدن به آیندۀ پایدار تا سال ۲۰۳۰ برنامه ‌ریزی کنند.

در بیانیۀ دبیرخانه IMO آمده است: صنعت کشتیرانی با حمایت از چهارچوب نظارتی IMO  گذار به سمت آیندۀ پایدار را آغاز کرده و اقدامات شدیدی را برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، پایین آمدن گوگرد در سوخت و روغن موتور کشتی‌ها از یک سو و اجرا‌ی کنوانسیون مدیریت آب توازن و تبادل الکترونیکی و حل چالش‌های دیجیتالی از سوی دیگر برای بهبود و کارآیی حمل و نقل مدنظر قرار گرفته است.

شایان ذکر است در ایران نیز همه ساله سازمان بنادر و دریانوردی با مشارکت ارگان‌های دریایی هفته‌ای را به نام هفتۀ دریانوردی تعیین کرده و از فعالان جامعۀ دریایی قدردانی به عمل می‌آورد.  
ارسال نظرات
آخرین اخبار