۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸

نخستین سرمایه‌گذاری صنعتی در سواحل بندر هندیجان

استاندار خوزستان از نخستین گام سرمایه‌گذاری صنعتی در سواحل بندر هندیجان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۸۰۳
نخستین سرمایه‌گذاری صنعتی در سواحل بندر هندیجان
 
به گزارش خبرنگار مانا، دکتر غلامرضا شریعتی در نشست هماهنگی اجرای طرح فولاد هندیجان افزود: احداث واحد ۱۵۰ هزار تُنی ریخته گری و نورد هندیجان توسط بخش خصوصی در راستای صنعتی شدن سواحل مکران تا اروند است.

وی گفت: پیگیری مربوط به احداث این پروژه توسط فرمانداری هندیجان انجام شده و به زودی عملیات اجرایی این طرح با حضور مقامات کشوری شروع می‌شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این پروژه نخستین سرمایه‌گذاری صنعتی در هندیجان است گفت: سیاست دولت و نظام این است که صنایع آب‌بر در کنار سواحل احداث شوند که به همین منظور، احداث این طرح در بندر هندیجان برنامه‌ریزی شد.

دکتر شریعتی ادامه داد: با احداث این پروژه‌ها در سواحل، به واسطه دسترسی به بازار‌های صادراتی از طریق دریا، ارزش افزودۀ بیشتری برای کشور ایجاد می‌شود و در نتیجه هزینۀ بالادستی آن‌ها نیز کمتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی این پروژه، زمینه‌ای برای تولید و اشتغال در شهرستان بندری هندیجان که ۹۵ کیلومتر ساحل در جوار خلیج فارس دارد خواهد بود.

استاندار خوزستان در بازدید از هندیجان از محل احداث طرح ۱۵۰ هزار تُنی فولاد خوزستان و مناطق ساحلی این منطقه بازدید و بر اجرای طرح‌های آبزی پروری به خصوص پرورش میگو تأکید کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار