۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶
مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:

حمایت حداکثری از تولید داخل هدف اصلی ماست

حمایت حداکثری از تولید داخل هدف اصلی ماست
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت:حمایت حداکثری از تولید داخل هدف اصلی ماست.
کد خبر: ۸۶۰۱۷

به گزارش خبرنگار مانا، مهندس محمدرضا مدرس خیابانی که در بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور سخن می‌گفت با بیان اینکه هفت هزار نفر از فرزندان انقلاب اسلامی در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شاغل هستند، خاطر نشان کرد: این شرکت دارای بیش از ۱۳۰ فروند شناور ملکی در بخش کانتینری و فله است.
وی با تاکید بر اینکه طی سال ۹۷ ظرفیت حمل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ۲۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: با این وجود در سال جاری به علت فشار تحریم‌های ظالمانه تنها یک درصد افزایش حمل داشته‌ایم.
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از نقاط قوت این گروه در کنار ناوگان بزرگ خود را وجود شرکت کشتیرانی دریای خزر دانست و خاطر نشان کرد: علی‌رغم تمام مشکلاتی که تحریم‌کنندگان ایجاد می‌کنند، کشتیرانی دریای خزر به عنوان بزرگترین ناوگان کشتیرانی در این دریای راهبردی، فعالیت موفقی دارد که به زودی و با تمهیداتی که در نظر گرفته شده این فعالیت‌ها توسعه نیز می‌یابد.
مهندس مدرس‌خیابانی با یادآوری اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در کنار ناوگان بزرگ خود در بخش آموزش دریانوردی نیز فعال است، افزود: موسسه آموزش دریانوردی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از جمله موسسات معتبر ملی است که به تربیت نسل فردای دریانوردان ایران اسلامی می‌پردازد.
نایب رئیس هیئت مدیره‌ گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهارات خود، یکی از اقدامات مهم این گروه در جهت حمایت حداکثری از تولید داخل را انعقاد قرارداد تولید دو شناور با ایزوایکو دانست و افزود: این شناورها دارای ظرفیت ۳۷ هزار تُن هستند که تولید نهایی آنها نیازمند حمایت شورای عالی صنایع دریایی کشور است.
مهندس مدرس خیابانی از دیگر اقدامات کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از تولید داخل را امضاء توافقنامه با ایزوایکو برای تعمیر شناورها اعلام کرد و گفت: این توافقنامه شامل تعمیرات ادواری و سفری شناورهاست که امیدواریم با در نظر گرفتن قیمت‌های رقابتی و ریالی از سوی طرف مقابل به ثمر برسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تامین سوخت کم‌سولفور اشاره و خاطر نشان کرد: نیاز ما به این سوخت، ۴۰ هزار تُن در ماه است که از زمان اجرای قانون از سوی IMO تا کنون ۳۰ هزار تُن را از طریق تولید داخل تامین کرده‌ایم.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه این مقدار از سوخت با کمک وزیر راه و شهرسازی و حمایت وزیر نفت تامین شده است، ابراز امیدواری کرد که با افزایش تولید و اختصاص سوخت مورد نیاز ناوگان در داخل از وابستگی به خرید خارجی بی‌نیاز شویم.
وی یکی از مشکلات پیشِ روی سوخت کم‌سولفور تولید داخل را حمل این سوخت از پالایشگاه شازند و مرکز کشور به بنادر جنوبی دانست و اظهار کرد: خوشبختانه با یاری راه‌آهن بخشی از سوخت بوسیله ریل حمل می‌شود و بخشی دیگر از طریق جاده به بنادر ارسال شده که امیدواریم وزارت نفت در این زمینه نیز تمهیداتی را در نظر بگیرد.
مهندس مدرس خیابانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ با حمایت تعرفه‌ای از تولید، دستاوردهای خوبی برای کشور حاصل شده است بر نیاز به حمایت از بخش خدمات تاکید و تصریح کرد: تقاضای ما این است که از بخش خدمات و حمل و نقل نیز با مکانیزم‌های تعرفه‌ای حمایت صورت گیرد.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش پایانی سخنان خود یکی از توانمندی‌های راهبردی این شرکت را خدمات مسافری دریایی اعلام کرد و گفت: در کشتیرانی والفجر خدمات با استاندارد بالاتری نسبت به دیگران ارائه می‌شود که تقاضا داریم در جهت حفظ این خدمات، یارانه سوخت در نظر گرفته شود.
شایان ذکر است، همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور هم اکنون و در سالن‌ همایش‌های کتابخانه ملی ایران و با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران و جمعی دیگر از مدیران و دست‌اندرکاران بخش دریایی کشور در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار