۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

افزایش بهای سوخت کم سولفور چالش جدید کشتی‌داران

افزایش بهای سوخت کم سولفور چالش جدید کشتی‌داران
همزمان با افزایش میزان مصرف سوخت کم سولفور، قیمت بالای آن به چالش جدید مسئولان خطوط کشتیرانی تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۵۷۴۴
به گزاشر گروه بین‌الملل مانا، "Peter Sand" تحلیلگر ارشد مؤسسه بیمکو در این زمینه گفت: بررسی‌ها و ارزیابی ها‌ی اولیه حاکی از افزایش فروش سوخت کم سولفور در اکثر نقاط  دنیا است.

اما افزایش قیمت این نوع سوخت چالش بزرگی را پیش روی کشتی داران قرار داده است به گونه‌ای که در حال حاضر صاحبان  کشتی‌هایی که به اسکرابر مجهز شده‌اند رضایت بیشتری دارند.

وی در ادامه گفت: بررسی‌های آماری حاکی از افزایش فروش سوخت کم سولفور در بنادر در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۹ و ابتدای ۲۰۲۰ می‌باشد. به گونه‌ای که تنها در بندر سنگاپور فروش سوخت کم سولفور در ماه دسامبر ۷۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

درهمین حال با کاهش فروش سوخت با سولفور بالا در بندر رتردام، سوخت کم سولفور در این بندر نیز در ماه‌های پایانی ۲۰۱۹، ۵۰ درصد افزایش یافته است.

این تحلیلگر مؤسسه بیمکو که از سوخت کم سولفور به عنوان گلولۀ نقره‌ای یاد می‌کند معتقد است برای مهار قیمت این قبیل سوخت جامعه جهانی دریایی باید تصمیماتی را اتخاذ کند وگرنه برای صاحبان خطوط کشتیرانی که همواره نگاهشان به هزینه –فایده است بالا رفتن قیمت سوخت قابل قبول نیست.

چرا‌که افزایش هزینه‌ها ممکن است سودی را در بر نداشته باشد به همین جهت اکثر صاحبان خطوط کشتیرانی با نگرانی تجارت دریایی را دنبال می‌کنند و برای سود آوری چندان امیدوار نیستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار