۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

پایانی ناامیدکننده برای بازار فله خشک ۲۰۱۹

پایانی ناامیدکننده برای بازار فله خشک ۲۰۱۹
شاخص بالتیک فله خشک در روز پنج شنبه به یک هزار و ۱۵۱ واحد سقوط کرد که پایین‌ترین واحد را طی شش ماه گذشته نشان می‌دهد. همچنین واحد مذکور نسبت به هفته گذشته ۱۷ درصد کاهش به همراه داشت.
کد خبر: ۸۵۵۳۴
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، به دنبال استمرار تمایل منفی حاکم بر بازار فله خشک، شاخص بالتیک به یک هزار و ۱۵۱ واحد سقوط کرد که پایین‌ترین واحد را درطی شش ماه گذشته به نمایش می‌گذارد. فعالان بازار معتقد هستند بدبینی که نسبت به بازار فوری وجود دارد، در هفته‌های آینده به بازار چارتری سرایت خواهد کرد.

این گزارش ادامه داد: اُفت مستمر شاخص بالتیک فله خشک در طی ۱۰ سال گذشته بازار فله خشک را از پای درآورده است، تقاضای محدود در تمامی سایز‌های شناور به عنوان سدی در برابر هر‌گونه افزایش چشم‌گیر نرخ‌های کرایۀ حمل محسوب می‌شود.

فعالان بازار می‌گویند: بلاتکلیفی پیرامون قوانین سوخت کم سولفور ۲۰۲۰ آیمو و نگرانی از اینکه اگر نرخ‌های کرایۀ حمل در بازار فوری تنزل یابد، نرخ‌های اجاره زمانی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، بدبینی کلی را در بازار ایجاد کرده است.

گفتنی است: تقاضای محدود، درآمد فله‌برکیپ سایز را تقریباً به پایین‌ترین سطح در شش ماه گذشته کشانده است. با توجه به روز‌های پایانی ۲۰۱۹ و نزدیک شدن به آغاز سال میلادی جدید، برخی از مالکان حاضر شدند در مقابل نرخ‌های کرایه حمل پایین‌تر تسلیم شوند، تا مطمئن شوند که شناور‌های آن‌ها در مدت تعطیلات سال جدید میلادی بیکار نخواهند ماند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار