۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

تلاش جهت تولید میگوی عاری از بیماری در سال جاری

مدیر کل شیلات استان گلستان با اشاره به شیوع بیماری لکه سفید در مزارع میگوی گمیشان طی سال گذشته از انجام برنامه ریزی های دقیق جهت تولید میگوی عاری از بیماری در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۵۷
تلاش جهت تولید میگوی عاری از بیماری در سال جاری
 
سید جواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار مانا تولید میگوی در مزارع گمیشان را یکی از مهمترین بخش‌های صنعت شیلات استان گلستان دانست و بیان داشت: طی سال‌های گذشته شاهد رونق صنعت میگوی پرورشی در استان توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی بوده‌ایم.

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان از افزایش سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در زمینۀ تولید میگوی پرورشی استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش تولید میگو در سال گذشته بود که متأسفانه به دلیل شیوع بیماری این امر محقق نشد.

وی با اشاره به شیوع بیماری لکه سفید در مزارع میگوی گمیشان طی سال گذشته از انجام برنامه ریزی‌های دقیق جهت تولید میگوی عاری از بیماری در سال جاری خبر داد.

قدس علوی اظهار امیدواری کرد: امسال شاهد عدم شیوع بیماری لکۀ سفید در مزارع میگو و رونق دوباره این صنعت در مزارع تولیدی گمیشان باشیم.

وی در ادامه گفته‌های خود از پرداخت بخش اعظم حق بیمه مزارع میگو توسط دولت خبر داد و بر بیمه کردن مزارع پرورش میگو در آغاز فصل تولید سال جاری تأکید کرد.

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان با اشاره به اینکه بیمه به عنوان یک پشتیبان ضروری است، خاطرنشان ساخت: با حمایت دولت در این بخش، در حال حاضر سرمایه گذاران تنها با پرداخت بخش کمی می‌توانند مزارع خود را بیمه کنند.

وی در ادامه گفته‌های خود تصریح کرد: صندوق بیمه در سال گذشته دو طرح بیمه با عنوان بیمه پایه اجباری و بیمه تکمیلی جهت مزارع پرورش میگو در نظر گرفته است که بیمه پایه شامل وقوع بیماری، توفان، سیل و ... می‌شود و در بیمه تکمیلی هم عواملی همچون عقب نشینی آب دریا و .. به عنوان عامل ریسک مطرح شده اند.

قدس علوی با اشاره به اجرای طرح مشوق بیمه کارفرمایی نیز تصریح کرد: همچنین به استناد اعلام اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، طرح مشوق بیمه کارفرمایی، جهت استفاده کارفرمایان، بهره برداران، شرکت‌ها و تعاونی‌های بخش خصوصی و همچنین فارغ التحصیلان بخش شیلات، اجرایی می‌شود.

 این مقام مسئول در استان گلستان با بیان اینکه سال جاری به هیچ یک از مزارع پرورش میگوی گمیشان بدون انجام بیمه اجازه فعالیت داده نخواهد شد تصریح کرد: با توجه به اینکه پرورش آبزیان مشمول بیمه اجباری شده است در فصل پرورش جدید، تمام مفاد این بیمه اجباری را اجرایی خواهیم کرد و به هیچ عنوان مزرعه‌ای حق فعالیت بدون بیمه را نخواهد داشت.

قدس علوی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به اینکه سال 98 برای نخستین بار لارو میگوی مورد نیاز در داخل استان تأمین شده، گفت: نخستین مرکز تولید بچه میگو در استان گلستان با مساحت مفید چهار هزار متر مربع و با ظرفیت تولید ۱۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در سال، در دی ماه ۹۷ با حضور رئیس جمهور افتتاح شده بود.

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان، بیان داشت: شرکت تولید بچه میگوی محک گمیشان سال گذشته برای نخستین بار اقدام به تولید بچه میگو در استان جهت نیاز مزارع پرورشی استان کرد که به این ترتیب تقریباً کل نیاز مزارع پرورشی استان گلستان به بچه میگو از طریق تولیدات این شرکت برطرف خواهد شد.

وی از تولید ۵۰ میلیون قطعه بچه میگو در شرکت تولید بچه میگوی محک گمیشان در سال 98 برای نخستین بار خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تولید بچه میگو در این شرکت از امسال به ۱۰۰ میلیون قطعه خواهد رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار