۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

ورود صنعت کشتیرانی به دوره هیجان انگیز تحول دیجیتالی!

ورود صنعت کشتیرانی به دوره هیجان انگیز تحول دیجیتالی!
از نظر تاریخی، پذیرش تکنولوژی دیجیتال در صنعت کشتیرانی در مقایسه با صنایع دیگر روند نزولی داشته است، اما هم اکنون سرعت ورود تکنولوژی دیجیتالی به این صنعت شتاب گرفته است.
کد خبر: ۸۵۳۲۹
به گزارش گروه بین الملل مانا "Alexander Buchmann" مدیرعامل شرکت نرم افزاری Hanseaticsoft در هامبورگ براین باور است که صنعت کشتیرانی درحال ورود به یک دوره هیجان‌انگیز تحول دیجیتالی است و شرکت‌های کشتیرانی پیشگام آغوش خود را به سمت تکنولوژی ابری (cloud technology) و اپلیکیشن‌های موبایل گشوده‌اند، درهمین راستا مدیریت کشتی به شکل غیرقابل برگشتی، تغییر پیدا خواهد کرد.

وی درادامه افزود: طی سه سال آینده، شاهد این خواهیم بود که شرکت‌های کشتیرانی از اپلیکیشن‌های موبایل برای مدیریت همه جنبه‌های تجارت‌های خود مانند؛ اتوماتیک کردن فعالیت، مدیریت پردازش آنها، تخصیص منابع و هم‌چنین بهبود رفاه دریانوردان استفاده خواهند کرد.

لازم به ذکراست: در سال‌های اخیر، هزینۀ اتصال اینترنت کاهش یافته است و شرکت‌های بیشتری می‌توانند به راه‌‌ حل‌ها و تکنولوژی‌های ابری و اپلیکیش‌های موبایل دسترسی داشته باشند. سیستم‌های کاغذی جای خود را به سیستم‌های دیجیتالی داده‌اند و شرکت‌ها شروع به استفاده از تلفن‌های هوشمند برای مدیریت عملیات خود کرده‌اند.

یکی از ذی‌نفعان اصلیِ تحول دیجیتالی دریانوردان هستند، برطبق نظرسنجی که در سال ۲۰۱۸ صورت گرفت، بیش از شش هزار دریانورد یا به عبارتی ۷۵ درصد از دریانوردان از اینترنت در دریا استفاده می‌کنند. برطبق مرکز تحقیقات بین‌المللی دریانوردان، کیفیت رابطه بین پرسنل ساحل و کارمندان در دریا عامل تعیین کننده عملیات مؤثر یک شناور مدرن محسوب می‌شود.

داشتن اطلاعات حیاتی تجاری درست و به روز که برای پرسنل بر روی عرشه و یا ساحل قابل دسترس باشد، یک عنصر اصلی و ضروری در راستای بهبود ارتباط و همکاری بین اعضای خدمه بر روی عرشه و خارج از کشتی به شمار می‌آید.

هم‌چنین این امر به بهبود تصمیم‌گیری مدیریت کمک خواهد کرد، با در اختیار داشتن یک منبع از داده‌های درست، اپراتور‌ها می‌توانند بررسی کامل و جامعی از ناوگان و کل عملیات را داشته باشند، این بدان معنی است که اپراتور‌ها می‌توانند فوراً و با اطمینال به اطلاعات و تصمیماتی که براساس اطلاعات صحیح است، واکنش نشان دهند.

مزیت مهم دیگر این است که نرم‌افزار ابری (cloud sofware) مستلزم هزینۀ زیاد بر روی زیرساختار جدید نیست و کارمندان نیازی به مهارت‌های تکنولوژی اطلاعات IT زیادی ندارد. نرم‌افزار ابری صنعت کشتیرانی نیاز به آموزش بسیاری کمی دارد. بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی درحال استفاده از سیستم‌های مبتنی بر پردازش ابری یا اپلیکیشن‌های موبایل بر روی تلفن‌های هوشمند خود در راستای اتوماتیک شدن و ارتقای بسیاری از وظایف هستند.

این گزارش در پایان نوشت: اپلیکیشن‌ها شرکت‌ها را قادر می‌سازند تا فرآیند‌های خود را در یک روش درست‌تر و پایدارتر مدیریت کنند. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند به ویژه برای حیطه‌هایی، چون خرید و هم‌چنین به دست آوردن یک بینش و بصیرت نسبت به بودجه‌ها و هزینه‌های عملیاتی در زمان واقعی مفید و سودمند باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار