۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸

نگرانی مجمع جهانی دریانوردی از بحران اقتصادی در ۱۰ سال آینده

نگرانی مجمع جهانی دریانوردی از بحران اقتصادی در ۱۰ سال آینده
مجمع جهانی دریانوردی از بحران اقتصادی در ۱۰ سال آینده در اجلاس سالانه که در سنگاپور برگزار شد ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۸۵۱۳۷
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در این گردهمایی که هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود صاحبان صنایع و حمل و نقل دریایی ۴۶ کشور جهان مقررات زیست محیطی لازم‌الاجرا، دزدی دریایی و احتمال وقوع بحران جهانی، حملات سایبری  و تأثیر آن بر بخش دریایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بر اساس این گزارش "Peter Stokes" رئیس مجمع جهانی دریانوردی طی سخنانی گفت: صنایع حمل و نقل دریایی در سال ۲۰۱۹ احساس اطمینان بیشتری در ارتباط با حوادث ایمنی نسبت به سال ۲۰۱۸ دارند. در این ارتباط افزایش قیمت سوخت و مقررات جدید حفظ محیط زیست در سال جاری میلادی تأثیرات خود را بر افکار عمومی بیشتر  نشان داد.

وی افزود: با توجه به مسائل و مشکلاتی که پیرامون قانون ۲۰۲۰ وجود دارد و صنعت حمل و نقل دریایی به سمت اجرای آن پیش می‌رود، با این حال تغییرات آب و هوایی، حملات سایبری، انقلاب در فنّاوری‌های جدید و نگرانی‌های ژئوپلیتیکی از جمله مسائلی است که آنان در آینده دست و پنجه نرم خواهند کرد و مهم‌تر از همۀ این‌ها بحران اقتصادی جهانی است که جامعۀ جهانی را درگیر خواهد کرد. اگرچه بعید به نظر می‌رسد که بتواند صنعت حمل و نقل دریایی را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال باید آمادگی برای مقابله با آن را داشته باشیم.

در ادامه این گردهمایی "Dr Ricaurte Vasquez Morales" مدیر کانال پاناما یاد‌آور شد: اگرچه احتمال اینکه بحران اقتصادی به طور جدی در بخش حمل و نقل دریایی تأثیر بگذارد  بسیار کم است، اما نگرانی اصلی سهامداران بخش حمل و نقل دریایی به جای خود باقی است.

این گزارش حاکی است حاضران در این گردهمایی مسائل مختلفی از جمله افزایش قیمت سوخت با اجرای قانون ۲۰۲۰ و تنش ژئوپلیتیکی و حملات سایبری و سرقت داده‌ها را به عنوان مسائلی که در ۱۰ سال آینده نمایان خواهد شد را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

"Richard Smith-Bingham" مدیرشرکت‌های Marsh & McLennan نیز خاطر‌نشان ساخت: دیجیتالی شدن و افزایش اتوماسیون اگرچه یک گام مثبت در جهت توسعه حمل و نقل دریایی به شمار می‌روند، اما احتمال تهدیدات و حملات سایبری در این بخش نکته‌ای است که نباید مهجور بماند  و صنعت حمل و نقل دریایی باید اقدامات امنیتی سایبری خود را بهبود بخشد.

"Isabelle Durant" معاون دبیرکل کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل نیز در این گردهمایی گفت: صنعت حمل و نقل دریایی با روی کار آمدن نیروی کار جدید با چالش بسیاری روبه‌رو خواهد شد و در صورتی‌که مسائل مربوط به نیروی کار و آموزش آن‌ها حل نشود، مشکلات جدی‌تری در آینده وجود خواهد داشت.

وی در پایان گفت: صنعت حمل و نقل دریایی باید برای نگرانی‌هایی که افکار عمومی پیرامون مسائل زیست‌محیطی دارند پاسخ مثبت بدهد. زیرا با دستیابی به توسعۀ پایدار توجه به این مشکل بیش از پیش حیاتی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار