۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

پنج چالش صنعت حمل و نقل دریایی تا سال ۲۰۳۰

قانون 2020‌، مدیریت آب بالاست‌، افزایش هزینه‌ها، تغییرات مقررات و هوش مصنوعی پنج چالش اصلی صنعت حمل و نقل دریایی تا سال 2030 به شمار می روند.
کد خبر: ۸۵۰۴۸
پنج چالش صنعت حمل و نقل دریایی تا سال ۲۰۳۰
 
به گزارش گروه بین الملل مانا، این چالش‌ها چندی پیش در گردهمایی کارشناسان صنعت حمل و نقل دریایی که در آتن برگزار شد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش Apostolos Belokas، مدیر عامل SAFETY4SEA درباره این چالش‌ها یاد‌آور شد: اولین چالشی که صنعت حمل و نقل دریایی را از سال‌های پیش تا کنون  تحت تأثیر قرار داده و ظرف ۵ تا ۱۰ سال آینده نیز ادامه خواهد یافت اجرای قانون ۲۰۲۰، کربن زدایی و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای کمتر و تغیرات آب و هوایی است که بر اساس استاندارد‌های تدوین شده باید صنعت حمل و نقل دریایی خود را برای کاهش ۵۰ درصدی تولید گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ آماده کند.
این آمادگی ضمن اینکه چالش‌های جدیدی را پیش روی این صنعت قرار خواهد داد هزینه‌های زیادی را نیز بر آن تحمیل خواهد کرد.
وی افزود: کمتر از سه ماه به اجرای قانون اجباری ۲۰۲۰ باقی مانده که کشتی‌ها باید استاندارد سولفور نیم درصدی را رعایت کنند.
در این راستا انتخاب سوخت‌های جایگزین و نصب اسکرابر عمده‌ترین چالش به شمار می‌رود چراکه هنوز برخی از کشور‌ها از آمادگی لازم برخوردار نیستند که همین امر دارای نقاط مثبت و منفی زیادی است و تفکر و تلاش زیادی را می‌طلبد. شاید این کار در کوتاه مدت دست اندرکاران را به نتیجه دلخواه نرساند.
وی در ادامه مدیریت آب بالاست را به عنوان دومین چالش برشمرد  و گفت: مدیریت آب بالاست که از چندی پیش اجرایی شده و بر اساس آن باید استاندارد D۱ به D۲ تبدیل شود و مالکان کشتی و اجاره کنندگان آن را وادار به رعایت کامل کنوانسیون BWM می‌کند که آن هم پیچیدگی خاص خود را دارد و و در صورت عدم مدیریت صحیح به عنوان یک چالش و دغدغه به مشکلات پیش رو اضافه می‌شود.
وی سومین چالش آینده صنعت حمل و نقل دریایی را دیجیتالی کردن و اتوماسیون عنوان کرده و گفت: اگرچه صنعت حمل و نقل دریایی هوشمند مزایای زیادی برای این صنعت به همراه دارد، اما باید دید جامعه دریایی چگونه با این واقعیت روبه‌رو خواهد شد، در حالیکه هنوز شیوه‌های سنتی در آن حاکم است.
وی افزود بدون شک صنعت حمل و نقل دریایی با سرعت بالایی برای استفاده از هوش مصنوعی به جلو می‌رود، اما فراموش نکنید که در صورت فقدان سرمایه گذاری لازم دستیابی به اتوماسیون چندان کار آسانی نخواهد بود.
به گفته "Apostolos Belokas" چهارمین چالش مدیریت هزینه‌هاست که برای اجرای مقررات جدید و آنچه در پیشِ رو داریم باید هزینه‌های زیادی صرف کرده و سرمایه گذاری بیش از حدی را انجام دهیم چرا که همه این‌ها برای دستیابی به توسعه پایدار ضروری است.
وی در پایان مقررات بیش از حد و سیاست گذاری‌های اعمال شده بر صنعت حمل و نقل دریایی را به عنوان چالش پنجم ذکر کرده و گفت: همه چیز خیلی سریع در حال تغییر است از یک سو الزامات و قوانین و مقررات روز به روز ابعاد گسترده‌تری یافته و از سوی دیگر خواسته‌های شرکت‌های حمل و نقل، دریانوردان و ذی‌نفعان، بنادر، سازندگان کشتی، انجمن‌های طبقه بندی، کشور‌های صاحب پرچم و ... صنعت حمل و نقل را با چالش روبه‌رو می‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار