۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

اینترنت اشیا و بهبود ارتباط کشتی با ساحل

اینترنت اشیا و بهبود ارتباط کشتی با ساحل
همانطور که اینترنت اشیا (IoT) گسترش می‌یابد، فرصت‌ها برای بهبود ارتباطات کشتی به ساحل، ارتقا رفاه کارکنان کشتی و بهینه سازی عملکرد در سطح ناوگان افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۴۹۱۷
به گزارش گروه بین الملل مانا، تکنولوژی درحال تحول اینترنت اشیا (IoT)، روش‌های جدیدی را در اختیار شرکت‌های کشتیرانی برای مانیتورینگ، سنجش و برقراری ارتباط در راستای مدیریت عملکرد ناوگان خود ارائه می‌دهد. حس‌گر‌های هوشمند و افزایش پهنای باند (bandwidth) امکان جمع‌آوری مقادیر زیادی از داده‌ها و انتقال آن از کشتی به ساحل را فراهم ساخته است.

به واقع پرسش " چگونه داده‌ها را جمع‌آوری کنیم؟ " را باید در قالب جدیدی مطرح کرد. شاید پرسش جدید این باشد " چگونه از داده‌ها برای بهبود عملکرد استفاده کنیم؟ "

گفتنی است: اخیراً شاهد موجی از تقاضا برای افزایش پهنای باند در دریا هستیم. یکی از چالش‌های اصلی توانایی کاربران نهایی برای تفکیک و متمایزسازی بین اطلاعات ارزشمند و اطلاعات گیج کننده و گمراه کننده است.

این گزارش ادامه داد: کاربران نیاز به جذب اطلاعات، تبدیل آن به اطلاعات مرتبط و در نهایت کاربرد عملیاتی اطلاعات دارند. مقاومت نسبت به تغییر چالشی است که در اینجا رخ می‌دهد. نکتۀ قابل توجه اینکه بسیاری از شرکت‌ها وجود دارند که زمان و انرژی خود را برای یافتن راه حل مناسب و نصب آن سرمایه گذاری می‌کنند، اما برای استفاده عملیاتی با شکست مواجه می‌شوند.

چالش دیگری که صنعت کشتیرانی باید مورد خطاب قرار دهد، توانایی جمع‌آوری داده‌ها بر روی یک زیرساختار (پلتفرم) یکسان و تلفیق کردن سیستم‌ها است به طوریکه که بتوانند با یکدیگر ارتباط  برقرار کنند.

برای مثال، در مورد تحلیل مصرف سوخت، باید یک سیستم وجود داشته باشد که سرعت و مصرف را نشان دهد و سیستم دیگری که هزینه سفر دریایی از نقطه A. به B. را محاسبه کند. اما این دو سیستم باید بر روی یک زیرساختار (پتلفرم) یکسان باشند. مشکل داشتن یک زیرساختار باز این است که تعداد بسیاری عرضه کنندگان، زیرساختار خود را به وجود می‌آورند و هر عرضه کننده می‌خواهد از این طریق پول به دست آورد.

این گزارش در پایان نوشت: در میان تقویت جایگاه تکنولوژی‌هایی مانند اینترنت اشیا، اما برخی‌ها تفکری متفاوت در ذهن می‌پرورانند، آن‌ها ضمن تأکید بر اهمیت و نیاز به عنصر انسانی بر این باورند که مردم بر روی شناور باید بتوانند سوألات خود را بپرسند، نه اینکه با دستگاه‌ها و ماشین‌آلات تعامل برقرار کنند. باید کسی یا کسانی باشند که مشکل و چالش آن‌ها را درک کند، نه اینکه تعامل با ماشین‌آلات تنها دریچۀ پیشِ رو باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار