۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

تلفن همراه نیاز ضروری زندگی دریایی

یکی از وسایل حیاتی که دریانوردان یا همان مسافران همیشگی دریا این روزها باخود حمل می کنند تلفن همراه است، زیرا به آنها کمک می کند که ضمن پرکردن اوقات فراغت خویش در هر زمان و مکان بتوانند با خانواده خود ارتباط برقرار کنند.
کد خبر: ۸۴۷۸۱

تلفن همراه نیاز ضروری زندگی دریایی

 

به گزارش گروه بین الملل مانا، "Raunek" یکی از کارشناسان ارشد دریایی که مدت‌ها در زمینۀ رابطه زندگی دریایی و تلفن همراه تحقیق کرده است، معتقد است بر اساس نظر‌سنجی که از دریانوردان به عمل آمده و از آنان سوال شده هنگام عزیمت به کشتی چه تجهیزاتی را هرگز فراموش نمی کنند پاسخ همه آنها تلفن همراه است.

در گزارش منتشر شده از سوی این کارشناس آمده است یکی از دریانوردان در پاسخ به این سوال گفت: صادقانه بگویم تلفن همراه یکی از وسایلی است که با زندگی دریایی عجین شده است چرا‌که این وسیله در واقع  کار و زندگی دریایی ما را طوری مرتبط می کند که احساس دوری از خانواده را به حداقل برسانیم.

دریانورد دیگری می گوید: تلفن همراه به ما کمک می کند تا از زندگی یکنواخت بیرون آمده و وارد فضای دیگری شویم که دنیای اطلاعات است، همچنین  تهدیدات و خطرات را در اسرع وقت دریافت کنیم.

در گزارش "Raunek" آمده است برخی از کشتی‌ها درحال حاضر از امکانات وای فای(Wi-Fi) برخوردارند درحالی‌که برخی از کشتی ها چنین امکاناتی را ندارند که عدم دسترسی به اینترنت باعث می شود که کارکنان کشتی‌ها از جامعه و خانواده جدا بمانند.

البته آنان سعی می‌کنند در اسرع وقت نسبت به تهیۀ اینترنت شخصاً اقدام نمایند چرا که آنان اتصال به اینترنت را یک نیاز اصلی می دانند.

پاسخ های دریافتی این کارشناس بیانگر آن است که برخی از دریانوردان به محض ورود به بنادر نسبت به خرید سیم کارت و راه‌اندازی اینترنت گوشی اقدام می کنند و Roaming  بین‌المللی را فعال می کنند که هزینۀ مضاعفی را بر آنان تحمیل می کند.

یافته‌های این کارشناس نشان می دهد که دریانوردان انتظار دارند مالکان کشتی اینترنت رایگان در اختیار آنان قرار دهند زیرا امروزه وجود این دستگاه و اتصال به اینترنت یک نیاز ضروری است.

این گزارش حاکی است در حال حاضر صدها شرکت در سطح جهان سیم کارت‌های بین‌المللی را توزیع می‌کنند که دسترسی دریانوردان به آنها محدود است و چه بسا برخی از آنها از کارآیی لازم نیز برخوردار نیستند. به همین جهت برای دریانوردان هزینه بر است .

آنان پیشنهاد می‌کنند مالکان و اجاره‌ کنندگان کشتی با کاهش برخی از هزینه‌ها می‌توانند اینترنت را در اختیار آنان قرار دهند تا رضایت کامل کارکنان را فراهم کنند.

در پایان گزارش این کارشناس آمده است در عصر دیجیتال و فنّاوری‌های جدید عدم توجه به دسترسی دریانوردان به اینترنت نه تنها برای آنان بلکه برای جامعه دریایی نیز پذیرفته نیست .

ارسال نظرات
آخرین اخبار